Відгук офіційного опонента кандидата філологічних наук,доцента Капленко О.М. на дисертацію Штогрин М.В. за темою: "Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000-2014 рр.)"
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15494/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента кандидата філологічних наук,доцента Капленко О.М. на дисертацію Штогрин М.В. за темою: "Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000-2014 рр.)" Відгук офіційного опонента кандидата філологічних наук,доцента Капленко О.М. на дисертацію Штогрин М.В. за темою: "Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000-2014 рр.)" Відгук офіційного опонента кандидата філологічних наук,доцента Капленко О.М. на дисертацію Штогрин М.В. за темою: "Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000-2014 рр.)" |
|
Creator |
Шторгин, Мар`яна Володимирівна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
Дисертацію присвячено дослідженню текстів української літератури, які презентують урбаністичний дискурс початку ХХІ століття (2000-2014 рр.). Уперше в цьому контексті розглянуто твори таких українських прозаїків та драматургів: С. Андрухович, Ю. Андруховича, П. Арʼє, Я. Верещака, О. Вітра, Н. Ворожбит, В. Даниленка, С. Жадана, О. Ільченка, О. Ірванця, С. Кисельова та А. Рушковського, О. Клименко, В. Коваленка, І. Липовського, Неди Нежданої, О. Погребінської, Кузьми Скрябіна. Простежено процес творення художнього образу міста як тексту-міфу, розглянуто принципи сюжетно-образної організації урбаністичного часопростору та означено його семантичні моделі. У роботі розглянуто головні етапи становлення і розвитку теми міста та міського дискурсу як «тексту у тексті», співвідношення центру та маргінесу у сюжетах аналізованих творів. Доведено домінантну роль авторської урбаністичної концепції та визначено спогад-памʼять про реальні місця як спосіб деконструкції урбаністичного хронотопу. Закцентовано на постчорнобильському дискурсі як апокаліптичній моделі сучасної української драматургії, що відчитується в контексті деконструкції імперського міфу. Зʼясовано, що хронотоп є однією з визначальних категорій рецепції образу міста, проаналізовано творення урбанізаційної моделі ініціації та міського життя як світоглядної парадигми головних героїв. Дисертацію присвячено дослідженню текстів української літератури, які презентують урбаністичний дискурс початку ХХІ століття (2000-2014 рр.). Уперше в цьому контексті розглянуто твори таких українських прозаїків та драматургів: С. Андрухович, Ю. Андруховича, П. Арʼє, Я. Верещака, О. Вітра, Н. Ворожбит, В. Даниленка, С. Жадана, О. Ільченка, О. Ірванця, С. Кисельова та А. Рушковського, О. Клименко, В. Коваленка, І. Липовського, Неди Нежданої, О. Погребінської, Кузьми Скрябіна. Простежено процес творення художнього образу міста як тексту-міфу, розглянуто принципи сюжетно-образної організації урбаністичного часопростору та означено його семантичні моделі. У роботі розглянуто головні етапи становлення і розвитку теми міста та міського дискурсу як «тексту у тексті», співвідношення центру та маргінесу у сюжетах аналізованих творів. Доведено домінантну роль авторської урбаністичної концепції та визначено спогад-памʼять про реальні місця як спосіб деконструкції урбаністичного хронотопу. Закцентовано на постчорнобильському дискурсі як апокаліптичній моделі сучасної української драматургії, що відчитується в контексті деконструкції імперського міфу. Зʼясовано, що хронотоп є однією з визначальних категорій рецепції образу міста, проаналізовано творення урбанізаційної моделі ініціації та міського життя як світоглядної парадигми головних героїв. Дисертацію присвячено дослідженню текстів української літератури, які презентують урбаністичний дискурс початку ХХІ століття (2000-2014 рр.). Уперше в цьому контексті розглянуто твори таких українських прозаїків та драматургів: С. Андрухович, Ю. Андруховича, П. Арʼє, Я. Верещака, О. Вітра, Н. Ворожбит, В. Даниленка, С. Жадана, О. Ільченка, О. Ірванця, С. Кисельова та А. Рушковського, О. Клименко, В. Коваленка, І. Липовського, Неди Нежданої, О. Погребінської, Кузьми Скрябіна. Простежено процес творення художнього образу міста як тексту-міфу, розглянуто принципи сюжетно-образної організації урбаністичного часопростору та означено його семантичні моделі. У роботі розглянуто головні етапи становлення і розвитку теми міста та міського дискурсу як «тексту у тексті», співвідношення центру та маргінесу у сюжетах аналізованих творів. Доведено домінантну роль авторської урбаністичної концепції та визначено спогад-памʼять про реальні місця як спосіб деконструкції урбаністичного хронотопу. Закцентовано на постчорнобильському дискурсі як апокаліптичній моделі сучасної української драматургії, що відчитується в контексті деконструкції імперського міфу. Зʼясовано, що хронотоп є однією з визначальних категорій рецепції образу міста, проаналізовано творення урбанізаційної моделі ініціації та міського життя як світоглядної парадигми головних героїв. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15494/1/%D0%9A%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
Шторгин, Мар`яна Володимирівна (2016) Відгук офіційного опонента кандидата філологічних наук,доцента Капленко О.М. на дисертацію Штогрин М.В. за темою: "Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000-2014 рр.)" Кандидат thesis, Київський унверситет імені Бориса Грінченка. |
|