Запис Детальніше

How to choose personal educational targets according to your own abilities

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704859/
 
Title How to choose personal educational targets according to your own abilities
Как выбрать цели обучения с учетом ваших способностей
Як вибрати цілі навчання з урахуванням ваших здібностей
 
Creator Богачков, Ю.М.
Ухань, П.С.
Фельдман, Я.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description We propose new approach to problem “person chooses education to get a good job”. The paper introduces new concept where old terms get new meanings i.e. terms like “skills”, “abilities”, “demands for skills”, “demands for abilities”, “person”, “task”. We use term “person card” for formal description of a person and “task card” for formal description of a task. The paper describes some basic principles about cards, how they could be organized and how rating of pair could be calculated. Algorithm of building and working with this model is described. Implementation of the model and algorithm would be new online service.
Мы предлагаем новый подход к проблеме "человек выбирает образование, чтобы получить хорошую работу". В статье вводит новую концепцию, где старые термины получить новые значения, т.е. такие термины, как "навыки", "способности", "требования к квалификации", "требования к способностям", "человек", "задачи". Мы используем термин "лицо карты" для формального описания личности и "карты задач" для формального описания задачи. В статье описываются некоторые основные принципы, о картах, как они могли бы быть организованы и как <человек, задача> можно вычислить рейтинг пары. Алгоритм построения и работы с этой моделью описывается. Реализация модели и алгоритма будет новый онлайн-сервис.
Ми пропонуємо новий підхід до проблеми "людина вибирає освіту, щоб отримати хорошу роботу". У статті вводить нову концепцію, де старі терміни отримати нові значення, тобто такі терміни, як "навички", "здібності", "вимоги до кваліфікації", "вимоги до здібностей", "людина", "завдання". Ми використовуємо термін "особа карти" для формального опису особистості і "карти завдань" для формального опису задачі. У статті описуються деякі основні принципи, про картах, як вони могли б бути організовані і як <людина, завдання> можна обчислити рейтинг пари. Алгоритм побудови і роботи з цією моделлю описується. Реалізація моделі і алгоритму буде новий онлайн-сервіс.
 
Date 2016
 
Type Conference or Workshop Item
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704859/1/ICTERI_2016%20WORKSHOPBogachkov_Feldman%20ENG%20.pdf
Богачков, Ю.М. and Ухань, П.С. and Фельдман, Я.А. (2016) How to choose personal educational targets according to your own abilities In: ICTERI 1st International Workshop on Professional Retraining and Life Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person), 2016.06.21, м. Київ, Україна. (Submitted)