Проблема професійного консультування старшокласників в рамках соціального партнерства
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704886/
https://drive.google.com/file/d/0B4K0hkaeW3PvUG12dnhydF8yYTA/view |
|
Title |
Проблема професійного консультування старшокласників в рамках соціального партнерства
Рroblem of professional advice of high school students social partnership |
|
Creator |
Охріменко, З.В.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті обґрунтовується важливість об’єднання зусиль всіх фахівців з профорієнтації на рівні територіальних громад, відповідно до того, що процес професійного самовизначення старшокласників не може бути звужений межами загальноосвітніх шкіл. На думку автора, досвід освітніх округів, має бути продовжений та удосконалений на рівні територіальних громад і здійснюватись через соціальне партнерство носіїв профорієнтаційних послуг. Створення профконсультпунктів, дасть змогу розробити механізм взаємодії у наданні профорієнтаційних послуг в рамках соціального партнерства, вирішити питання використання в повній мірі всіх ресурсів громади, зокрема: інтеграції, наступності, долучення до профорієнтаційних заходів роботодавців та батьківської громадськості. У статті наводиться приклад діяльності профконсультпункту в організації професійного консультування старшокласників.
In the article the importance of joint efforts of all specialists in career counseling at the level of local communities, according to the process of professional self seniors cannot be narrowed down outside schools. Social partnership between speakers of career guidance servicesin the community that share a common purpose, create conditions for continuous professional orientation support for students to help them in effective professional self. These problems can be solved by combining integration efforts of all specialists in career counseling at the basic secondary school. According to the author, experience educational districts should be extended and improved the level of local communities and carried out through social media partnerships career guidance services. Creating by professional counseling center, will help develop a mechanism of interaction in the provision of career guidance services within the social partnership, to resolve the issue using the full resources of the community, including: integration, continuity, join the professional orientation activities and parent public employers. Вy professional counseling center objectives can be: methodological assistance in carrying professional advice; organization of individual and group professional advice involving several specialists in their conduct; professional advice providing advice to teachers, parents, employers,etc; professional advice organization and conduct discussions, round tables, meetings with the best experts, community leaders, and others. The article is an example of by professional counseling center in organizing professional counseling high school students through active involvement of students in different classes and different age groups are combined career guidance specific request, the group professional advice. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704886/1/%D0%9E%D1%85%D1%80%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%97.%D0%92.%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%281%29.doc.pdf
- Охріменко, З.В. (orcid.org/0000-0001-7217-100X <http://orcid.org/0000-0001-7217-100X>) (2016) Рroblem of professional advice of high school students social partnership In: ІІ Міжнародна науково-практична конференція "Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи", 18-24.04.2016 р., м. Запоріжжя, Україна. |
|