Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Радчук Г.К. на дисертацію Філіпович В.М. за темою: "Психологічні чинники формування інтелектуальної компетентності у студентів гуманітарного профілю"
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15572/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Радчук Г.К. на дисертацію Філіпович В.М. за темою: "Психологічні чинники формування інтелектуальної компетентності у студентів гуманітарного профілю"
Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Радчук Г.К. на дисертацію Філіпович В.М. за темою: "Психологічні чинники формування інтелектуальної компетентності у студентів гуманітарного профілю" Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Радчук Г.К. на дисертацію Філіпович В.М. за темою: "Психологічні чинники формування інтелектуальної компетентності у студентів гуманітарного профілю" |
|
Creator |
Філіпович, Вікторія Миколаївна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
У дисертації наведено теоретичне узагальнення та експериментальне розв’язання наукової проблеми психологічних чинників формування інтелектуальної компетентності студентів у процесі навчання, що ви явля є ться в розкритті таких факторів впливу на цей процес, як групова рефлексивність та згурт ованість студентських груп. Названі чинники, як одні з теоретичних конструктів концепц ії системогенезу, визначаються як усвідомлення індивідом засобів і способів власної та групової діяльності, причин і наслідків , досягнутих у ній успіхів і невдач. Встанов лено, що рефлексуючи щодо конкретної діяльності, індивід та група вияв ляє здатність усвідомлено набувати і відтворювати досвід, оволодівати ним, перетворювати його в узагальнений спосіб дії в конкретній проблемній ситуації . Доведено, що рефлексивно - психоло гічні впливи (рефлетехнології), що доповнювали стандартний навчальний процес, мали суттєве значення у формуванні групової рефлексивності та згуртованості групи. Це суттєво вплинуло на зростання показників успішності навчання та інтелектуальної компетентнос ті студентів. Визначено та узагальнено динаміку інтелектуальних показників у сумісній навчальній діяльності студентів у взаємозв’язку і взаємозалежністю з розвитком групової рефлексивності та згуртованості академічних груп. Результати дослідження мають пра ктичну значущість для оптимізації навчального процесу, інтелектуального розвитку студентів та формування їх інтелектуальної компетентності. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та експериментальне розв’язання наукової проблеми психологічних чинників формування інтелектуальної компетентності студентів у процесі навчання, що ви явля є ться в розкритті таких факторів впливу на цей процес, як групова рефлексивність та згурт ованість студентських груп. Названі чинники, як одні з теоретичних конструктів концепц ії системогенезу, визначаються як усвідомлення індивідом засобів і способів власної та групової діяльності, причин і наслідків , досягнутих у ній успіхів і невдач. Встанов лено, що рефлексуючи щодо конкретної діяльності, індивід та група вияв ляє здатність усвідомлено набувати і відтворювати досвід, оволодівати ним, перетворювати його в узагальнений спосіб дії в конкретній проблемній ситуації . Доведено, що рефлексивно - психоло гічні впливи (рефлетехнології), що доповнювали стандартний навчальний процес, мали суттєве значення у формуванні групової рефлексивності та згуртованості групи. Це суттєво вплинуло на зростання показників успішності навчання та інтелектуальної компетентнос ті студентів. Визначено та узагальнено динаміку інтелектуальних показників у сумісній навчальній діяльності студентів у взаємозв’язку і взаємозалежністю з розвитком групової рефлексивності та згуртованості академічних груп. Результати дослідження мають пра ктичну значущість для оптимізації навчального процесу, інтелектуального розвитку студентів та формування їх інтелектуальної компетентності. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та експериментальне розв’язання наукової проблеми психологічних чинників формування інтелектуальної компетентності студентів у процесі навчання, що ви явля є ться в розкритті таких факторів впливу на цей процес, як групова рефлексивність та згурт ованість студентських груп. Названі чинники, як одні з теоретичних конструктів концепц ії системогенезу, визначаються як усвідомлення індивідом засобів і способів власної та групової діяльності, причин і наслідків , досягнутих у ній успіхів і невдач. Встанов лено, що рефлексуючи щодо конкретної діяльності, індивід та група вияв ляє здатність усвідомлено набувати і відтворювати досвід, оволодівати ним, перетворювати його в узагальнений спосіб дії в конкретній проблемній ситуації . Доведено, що рефлексивно - психоло гічні впливи (рефлетехнології), що доповнювали стандартний навчальний процес, мали суттєве значення у формуванні групової рефлексивності та згуртованості групи. Це суттєво вплинуло на зростання показників успішності навчання та інтелектуальної компетентнос ті студентів. Визначено та узагальнено динаміку інтелектуальних показників у сумісній навчальній діяльності студентів у взаємозв’язку і взаємозалежністю з розвитком групової рефлексивності та згуртованості академічних груп. Результати дослідження мають пра ктичну значущість для оптимізації навчального процесу, інтелектуального розвитку студентів та формування їх інтелектуальної компетентності. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15572/1/%D0%B2%D0%86%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf
Філіпович, Вікторія Миколаївна (2016) Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Радчук Г.К. на дисертацію Філіпович В.М. за темою: "Психологічні чинники формування інтелектуальної компетентності у студентів гуманітарного профілю" Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|