Запис Детальніше

Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості сучасного студента

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/15622/
 
Title Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості сучасного студента
Психологические предпосылки развития мотивационной сферы личности современного студента
Psychological premises of development of contemporary students motivational sphere of personality
 
Creator Сергєєнкова, Оксана Павлівна
Подшивайлов, Федір Михайлович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена визначенню понятійного конструкту «психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості» та виділенню ряду психологічних чинників, що сприяють оптимізації розвитку особистості майбутнього фахівця в умовах освітнього середовища вищого навчального закладу. Проаналізовано емпіричні дослідження мотиваційних феноменів навчально-професійної діяльності студентів вищих навчальних закладів. На основі визначення поняття «мотиваційна сфера особистості» та розуміння чинника в його широкому значенні (не лише як фактору, а і як властивості, особливості й навіть умови) виділено класи чинників розвитку мотиваційної сфери особистості – фізичні, соціальні та психологічні. Психологічний чинник розвитку особистості – це внутрішня, психічна передумова, що актуалізує процес розвитку й детермінує спрямованість та характер його протікання. Виділено наступні психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості сучасного студента: уявлення про саму мотиваційну сферу, її структуру, механізми, властивості; уміння виявляти і задіювати власні ресурси у процесі життєдіяльності; оволодіння у процесі навчання способами моделювання психологічних явищ, побудови і використання особистісних типологій; цінності і смисли, закладені в освітній процес
Статья посвящена определению понятийного конструкта «психологические предпосылки развития мотивационной сферы личности» и выделению ряда психологических предпосылок, способствующих оптимизации развития личности будущего специалиста в условиях образовательной среды высшего учебного заведения. Проанализировано эмпирические исследования мотивационных феноменов учебно-профессиональной деятельности студентов высших учебных заведений. На основе определения понятия «мотивационная сфера личности» и понимания предпосылки в её широком значении (не только как фактор, но и как свойство, особенность и даже условие) выделено классы предпосылок развития мотивационной сферы личности – физические, социальные и психологические. Психологическая предпосылка развития личности – это внутренняя, психическая предпосылка, актуализирующая развитие и детерминирующая направленность и характер протекания процесса развития. Выделено следующие психологические предпосылки развития мотивационной сферы личности современного студента: представления о самой мотивационной сфере, её структуре, механизмах, свойствах; умение выявлять и задействовать собственные ресурсы в процессе жизнедеятельности; овладение в процессе обучения способами моделирования психологических явлений, построения и использования личностных типологий; ценности и смыслы, заложенные в образовательный процесс
The article is devoted to determination of concept «psychological premises of development of motivational sphere of personality» and selection of row of psychological premises cooperant to optimization of development of personality of future specialist in the conditions of educational environment of higher educational establishment. Empiric researches of the motivational phenomena of educational-professional activity of students of higher educational establishments are analyzed. On the basis of determination of concept «motivational sphere of personality» and understanding of premise in its wide value (not only as factor but also as property, feature and even condition) the classes of premises of development of motivational sphere of personality are selected as physical, social and psychological. Psychological premise of development of personality is internal, psychical prerequisite that actualize development and determine an orientation and character of development process flowing. The following psychological premises of development of contemporary student’s motivational sphere of personality are selected: imaginations of the motivational sphere, its structure, mechanisms, properties; ability to expose and involve own resources in the life process; studying in the learning process the modelling methods of the psychological phenomena, construction and use personality typologies; values and senses found in an educational process
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/15622/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%94%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8E%D0%BA%D0%B0.pdf
Сергєєнкова, Оксана Павлівна та Подшивайлов, Федір Михайлович (2016) Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості сучасного студента Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, ХІІ (22). с. 260-276. ISSN 2072-4772