Запис Детальніше

Теоретичні аспекти забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704983/
 
Title Теоретичні аспекти забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу
Theoretical Aspects of Vocational Self-Determination of Youth in the Conditions of Educational Districts
 
Creator Гуцан, Л.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description Статтю присвячено інноваційним підходам до організації профільного навчання та професійної підготовки учнів в освітніх закладах. Здійснено аналіз суспільних передумов та різнорівневих причин, що стали поштовхом до активізації діяльності освітніх округів як нової соціально-педагогічної системи. Описано моделі профільного навчання за мережевої взаємодії навчальних закладів в освітньому окрузі, розкрито можливості діяльності освітніх округів як запоруки рівного доступу до якісної освіти кожної дитини.
This article is devoted to innovative approaches in organizing professional and vocational trainings for pupils in educational institutions. An analysis of social preconditions and split-level reasons that have become the impetus for revitalizating the activity of educational districts as a new social and pedagogical system, is carried out. The author describes a model of profile studies under educational establishments’ network co-operation in educational districts and the opportunities of educational districts’ activities as a guarantee of equal access to high-quality education for every child.
To create an educational district and effectively provide it methodically and technologically is extremely difficult For this, many tasks should be implemented: formation of a common normative base, development of software and educational sites. In case of network cooperation of educational institutions, coordination and cooperation of educators will activate, the spectrum of forms of increasing one’s professional level will widen up, new technological chains and relationships within the educational district will form.
 
Publisher ПП Зволейко Д.Г.
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704983/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9B.%20%D0%90.%20%D0%93%D1%83%D1%86%D0%B0%D0%BD.pdf
Гуцан, Л.А. (2016) Theoretical Aspects of Vocational Self-Determination of Youth in the Conditions of Educational Districts Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (20). pp. 132-144. ISSN 2308-3778