STUDENTS’ SCIENTIFIC ACTIVITIES AS A MAJOR COMPONENT IN FUTURE TEACHERS’ UNIVERSITY TRAINING
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15605/
|
|
Title |
STUDENTS’ SCIENTIFIC ACTIVITIES AS A MAJOR COMPONENT IN FUTURE TEACHERS’ UNIVERSITY TRAINING
Наукові студентські заходи як найважливіший компонент університетської підготовки майбутніх учителів Научные студенческие мероприятия как важнейший компонент университетской подготовки будущих учителей |
|
Creator |
Прошкін, Володимир Вадимович
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
This article is about the structure of the pedagogical system of integration future teachers’ research and educational work, which includes components such as target, subject and object, substantive, technological, motivational and incentive. These components have been united by common objective of functioning and unity of leadership. This is the essential condition for making of organized and purposeful pedagogical influence of future teachers’ university training that implement educational process through the research activity. This article is about major direction of technological component. It is scientific seminars, conferences, competitions, exhibitions of the research studies within academic subject and specialties etc. The technology of organization and implementation of students’ scientific activities has been worked out. Authors point out types of scientific materials that are discussed at the scientific conferences. The cycle of scientific and methodological seminars pointed at students’ preparation for scientific work competition has been presented. The most important questions that are discussed at seminars such as the logics of carrying out the scientific research, development of scientific mechanism, application of fundamental statistical activities have been pointed out. У статті подано структуру педагогічної системи інтеграції науково- дослідної та навчальної роботи майбутніх учителів, яка включає компоненти: цільовий, суб’єкт-об’єктний, змістовий, технологічний, мотиваційно-стимуляційний. Розглянуто найважливіший напрям технологічного компонента педагогічної системи – участс студентів у наукових семінарах, конференціях, конкурсах, виставках наукових робіт, олімпіадах з навчальних дисциплін і спеціальностей. Розроблено технологію організації та проведення наукових студентських заходів змагального характеру, а також випуску збірника студентських наукових робіт. Виділено види наукових матеріалів, які обговорюють на наукових конференціях. У межах діяльності студентських наукових груп подано цикл науково-методичних семінарів, спрямованих на підготовку студентів до конкурсу наукових робіт. В статье представлено структуру педагогической системы интеграции научно-исследовательской и учебной работы будущих учителей, которая включает компоненты: целевой, субъект-объектный, содержательный, технологический, мотивационно-стимуляционный. Рассмотрено важнейшее направление технологического компонента педагогической системы – участие студентов в научных семинарах, конференциях, конкурсах, выставках научных работ, олимпиадах по учебным дисциплинам и специальностям. Разработано технологию организации и проведения научных студенческих мероприятий состязательного характера, а также выпуска сборника студенческих научных работ. Выделены виды научных материалов, которые обсуждаются на научных конференциях. В рамках деятельности студенческих научных групп представлено цикл научно- методических семинаров, направленных на подготовку студентов к конкурсу научных работ. |
|
Publisher |
Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/15605/1/V_Proshkin_VLNUTS_1_FITU.pdf
Прошкін, Володимир Вадимович (2016) Наукові студентські заходи як найважливіший компонент університетської підготовки майбутніх учителів Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (1). с. 102-107. ISSN 2227-2844 |
|