Запис Детальніше

Форми і методи розвитку професійного мислення майбутніх практичних психологів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16144/
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=njuu_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21COLORTERMS=0&S21P03=I=&S21STR=Ж24028%2F2016%2F1
 
Title Форми і методи розвитку професійного мислення майбутніх практичних психологів
Формы и методы развития профессионального мышления будущих практических психологов.
Forms and methods of development of professional thinking of the future psychologists.
 
Creator Лозова, Ольга Миколаївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглядаються умови формування професійного мислення майбутніх практичних психологів під час вузівської підготовки. Узагальнено основні характеристики професійного мислення психолога. Проаналізовано реальний досвід підготовки практичних психологів, описано умови їх навчання. Визначено низку спеціальних компетенцій, безпосередньо дотичних до становлення професійного мислення практичного психолога.
Констатовано, що розвиток професійного мислення студентів-практичних психологів – процес багатоплановий, оскільки для майбутньої діяльності характерна множинність цілепокладання: просвітницька, пропедевтична та корекційна мета діяльності.
Викладено вимоги освітньо-професійної програми підготовки бакалавра і магістра. Проаналізовано нормативні та спеціальні курси, плани практичних і семінарських занять з фундаментальних, професійно-орієнтованих та вибіркових дисциплін, навчальних і виробничих практик.
Визначено низку ефективних форми і методів, застосування яких формує професійне мислення практичних психологів. Рекомендовано використання: міждисциплінарних тем, до виконання яких залучені студенти; завдань дослідницько-пошукового характеру, наукових тез, есе, аналітичних записок, ділових ігор, лекцій-диспутів; участь студентів у наукових гуртках; розширення мережі баз практик студентів; контроль знань на компетентнісній основі.
В статье рассматриваются условия формирования профессионального мышления будущих практических психологов у условиях вузовской подготовки. Обобщены основные характеристики профессионального мышления психолога. Проанализирован реальный опыт подготовки практических психологов, описаны условия их обучения. Определен ряд специальных компетенций, непосредственно касающихся становления профессионального мышления практического психолога.
Констатировано, что развитие профессионального мышления студентов-практических психологов – процесс многоплановый, поскольку для их будущей деятельности характерна множественность целеполагания: просветительская, пропедевтическая и коррекционная цель деятельности.
Изложены требования образовательно-профессиональной программы подготовки бакалавра и магистра. Проанализированы нормативные и специальные курсы, планы практических и семинарских занятий по фундаментальным, профессионально-ориентированным и выборочным дисциплинам, учебным и производственным практикам.
Определен ряд эффективных форм и методов, применение которых формирует профессиональное мышление практических психологов. Рекомендовано использование: междисциплинарных тем, к выполнению которых привлечены студенты; задач опытно-поискового характера, научных тезисов, эссе, аналитических записок, деловых игр, лекций-диспутов; участие студентов в научных кружках; расширение сети баз практики студентов; контроль знаний на компетентностной основе.
In the article examines the conditions of future psychologist’s professional thinking formation during the university training. The main characteristics of psychologist’s professional thinking are described.
The real experience in training psychologists and conditions of their training are analyzed. A number of special competencies directly relevant to the formation of psychologist’s professional thinking is defined.
It is noted that the development of professional thinking of future psychologists is a multi-faceted process, since future activities are characterized by the multiplicity of goal-setting, education, correction and propaedeutic activities.
The requirements for education and professional training programs for Bachelor and Master are presented. Normative and special courses, plans and practical seminars on basic, professionally oriented and selective courses, training and production
A number of effective forms and methods which create professional thinking psychologists is defined. The use of the following techniques is recommended: interdisciplinary topics involving the students; research tasks, scientific abstracts, essays, analytical reports, business games, lectures, debates; student participation in academic societies; expanding the network of training grounds for students; competency-based knowledge control.
 
Publisher Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16144/7/O_Lozova_OsDon_2016_1_5_IL.pdf
Лозова, Ольга Миколаївна (2016) Форми і методи розвитку професійного мислення майбутніх практичних психологів Education and Pedagogical Sciences (1). с. 31-37.