Запис Детальніше

Робоча програма навчальної дисципліни "Історія зарубіжної музики" для студентів І курсу галузі знань 02 "Культура і мистецтво", спеціальності 025 "Музичне мистецтво", професійного спрямування "Сольний спів"

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16155/
 
Title Робоча програма навчальної дисципліни "Історія зарубіжної музики" для студентів І курсу галузі знань 02 "Культура і мистецтво", спеціальності 025 "Музичне мистецтво", професійного спрямування "Сольний спів"
Рабочая программа учебной дисциплины "История зарубежной музыки" для студентов 1-го курса отрасли знаний 02 "Культура и искусства", специальности 025 "Музыкальное искусство", профессионального направления "Сольное пение"
The learning program for discipline "History of music" for students of the 1st course disciplines 02 "Culture and Art", 025 specialties "Musical art", professional direction "Vocal"
 
Creator Ягодзинська, Ірина Олександрівна
 
Subject Робочі програми навчальних дисциплін
 
Description Мета курсу полягає у формуванні художньої культури майбутнього фахівця, розширення його загальної та професійної ерудиції шляхом ознайомлення із ключовими епохами та стилями європейської музичної культури з акцентуванням спадкоємного зв’язку між ними, історичної циклічності культуротворчих процесів та діалогічності музики як виду мистецтва.
Завдання курсу:
– ознайомлення з еволюцією художніх стилів у європейському музичному мистецтві в аспекті історичних зрушень суспільної свідомості, зміни загальної «картини світу»;
– передання основних принципів еволюції розвитку музичного мистецтва через категорії «стиль», «стилістика», «жанр», «жанровий стиль», «моностиль», поняття стилю як художнього методу пізнання дійсності;
– формування образно-емоційного ставлення у сприйнятті музичного матеріалу;
– розвиток навички визначати зв`язок музики з іншими видами мистецтва, літературою, образотворчим мистецтвом, ментальними установками та національними традиціями тощо;
– формування вміння самостійного оцінювання спеціальної літератури;
– виховання естетичного та музичного смаку, формування критеріїв самостійної оцінки художнього цінності творів музичного мистецтва та перебігу сучасних процесів у музичній культурі;
– формування навичок аналітичного та критичного мислення,
– розвиток навички аналітично-пошукової роботи із використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
– формування спеціального термінологічно-поняттєвого апарату знань;
– розширення музично-історичної ерудиції студентів.
У процесі вивчення курсу з історії зарубіжної музики студенти повинні знати:
– терміни та поняття, що складають категоріальний апарат курсу;
– періодизацію історії музичного мистецтва, етапи його розвитку;
– соціально-історичний та культурний контекст музичного явища, що вивчається;
– жанри та композиційні техніки (прийоми, типи компонування);
– головні («великі») музичні стилі та течії окремих епох, авторські стилі творчих індивідуальностей;
– життєвий та творчий шлях найбільш знаних композиторів, визначальні твори в історії музики та їхні особливості.
Студенти повинні вміти:
– дати визначення термінам та поняттям, які вміщує у себе курс;
– характеризувати головні тенденції розвитку музичного мистецтва у соціально-історичному та культурному контекстах;
– викласти зміст інформаційних тем курсу;
– розкрити зміст змін, які відбувалися з музичним мистецтвом на різних етапах його розвитку;
– слухати музику, образно висловлюватись щодо характеру, ідейного значення музичних творів, їх цінності;
– аналізувати засоби музичної виразності, визначати стиль та жанр творів, їх художню цінність, вирізняти типологічні та специфічні риси того або іншого музичного явища;
– вміти прив’язати за стильовими, жанровими та стилістичними ознаками музичні зразки, окремі музичні твори до різних історичних епох, індивідуальних композиторських стилів або «великих» стилів.
У процесі вивчення курсу студент формує такі програмні
компетентності:
Загальні: комунікативна, інформаційна, науково-дослідницька, самоосвітня.
Фахові:
• методична — здатність застосовувати базові філософські, психолого-педагогічні та методичні знання і вміння для формування ключових і предметних компетентностей;
• музично-інформаційна і технологічна — здатність до самостійного пошуку музичного матеріалу в мережі Інтернет, репертуарних збірках, навчально-методичних посібниках.
Спеціальні:
• мистецтвознавча — знання історії музики, розуміння закономірностей становлення й розвитку музичного мистецтва різних країн у різні історичні періоди; знання творчого доробку композиторів різних епох та розуміння стилістичних і жанрових особливостей музичних творів; здатність застосовувати знання з історії музики та інших видів мистецтва у професійній діяльності.
• музично-теоретична — знання, розуміння і здатність застосовувати на практиці основні положення теорії музики, гармонії, поліфонії; здатність до теоретичного аналізу музичних творів різних форм, жанрів і стилів; сформованість музично-теоретичного тезаурусу.
Програмні результати навчання:
• здатність до міжособистісного спілкування, толерантності; вільне володіння українською мовою відповідно до норм культури мовлення, основами спілкування іноземними мовами;
• володіння навичками самостійного пошуку музичного матеріалу в мережі Інтернет та методами його оброблення із засосуванням сучасних музично-інформаційних технологій;
• мисленнєва активність, творчий підхід до розв’язання нестандартних творчих ситуацій і завдань.

 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016-08-30
 
Type Навчально-методичні матеріали
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16155/1/Yahodzynsa_Istoriya_muzyky_1_kurs_2016-2017.docx
Ягодзинська, Ірина Олександрівна (2016) Робоча програма навчальної дисципліни "Історія зарубіжної музики" для студентів І курсу галузі знань 02 "Культура і мистецтво", спеціальності 025 "Музичне мистецтво", професійного спрямування "Сольний спів" [Навчально-методичні матеріали]