Запис Детальніше

Науково-методичні засади особистісного розвитку інтелектуально обдарованих старшокласників: монографія

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704931/
 
Title Науково-методичні засади особистісного розвитку інтелектуально обдарованих старшокласників: монографія
Scientific and methodological principles of personal development of intellectually gifted senior students: monograph
 
Creator Тесленко, Валентин Вікторович
Ткаченко, Л.І.
Рибалка, В.В.
Вінник, Н.Д.
Подшивайлов, Федір Михайлович
Кудрявченко, М.О.
Якимова, Ірина Олександрівна
Павлова, А.Р.
Перцев, М.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У монографії наведено теоретичне узагальнення та експериментальне вирішення проблеми особистісного розвитку інтелектуально обдарованих старшокласників. Представлено концептуальну модель, методичний та програмний інструментарій оцінювання змін структури особистісних якостей інтелектуально обдарованих учнів старших класів, а також психолого-педагогічні умови та засоби реалізації особистісного розвитку учнів старшої школи, що надасть можливість покращення якості ідентифікації та прогнозування розвитку інтелектуальної обдарованості старшокласників з рекомендаціями для можливої індивідуалізації навчання обдарованих дітей.
Представлено програму тренінгових занять для особистісного розвитку старшокласників, що буде корисною керівникам, психологам, педагогічним працівникам для використання у психолого-педагогічному супроводі інтелектуально обдарованих учнів.
The monograph considers the theoretical synthesis and experimental solution of the problem of intellectually gifted senior student’s personal development. It presents the conceptual model, methodical and software tools of evaluation of changes in the structure of personal qualities of intellectually gifted senior students, as well as psychological and pedagogical conditions and means of implementing of personal development of these students as an instrument enables the improvement of the quality of identification and forecasting of intellectual senior students giftedness with recommendations for possible individualization of gifted children teaching.
It also presents a program of training sessions for senior student’s personal development that will benefit managers, psychologists, pedagogues for use in the process of psychological and pedagogical support of intellectually gifted students.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine
 
Date 2015
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704931/1/%D0%9C%D0%9E%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%A4%D0%86%D0%AF%20%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%96%D0%BA%202015.pdf
- Тесленко, Валентин Вікторович, Ткаченко, Л.І., Рибалка, В.В., Вінник, Н.Д., Подшивайлов, Федір Михайлович, Кудрявченко, М.О., Якимова, Ірина Олександрівна, Павлова, А.Р. and Перцев, М.А. (2015) Scientific and methodological principles of personal development of intellectually gifted senior students: monograph Project Report. Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine, м. Київ, Україна. (Unpublished)