Запис Детальніше

Теоретичні та методичні основи кредитно-модульної системи навчання майбутніх учителів інформатики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705034/
 
Title Теоретичні та методичні основи кредитно-модульної системи навчання майбутніх учителів інформатики
Theoretical and methodological foundations of the credit-modular system of informatics teachers training
 
Creator Спірін, О.М.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – "Теорія і методика професійної освіти". У дисертації досліджено теоретичні основи кредитно-модульної системи навчання та розглянуто: методологічні засади розвитку систем вищої освіти, основні характеристики кредитних систем навчання, психолого-педагогічні передумови організації навчального процесу за кредитними технологіями.
Спроектовано кредитно-модульну системи навчання вчителів інформатики та виконано: моделювання, дослідження особливостей її проектування на рівні ВНЗ, проектування механізмів заліку і накопичення кредитів, моделювання ступеневої підготовки.
Розроблено основні компоненти методичної системи базової підготовки вчителів інформатики за кредитно-модульною технологією та визначено: мету і зміст підготовки; методичні особливості інтеграції такої технології в навчальний процес; засоби побудови та реалізації індивідуальних траєкторій підготовки. Описано хід проведення педагогічного експерименту.
Dissertation for the scientific degree of the Doctor of Pedagogical Sciences in 13.00.04 – "Theory and methods of professional training". The dissertation researches theoretical foundations of the credit-modular system. It considers methodological principles governing modern higher education systems, the basic features of credit systems and the psychological-pedagogical prerequisites of organizing education according to credit technology.
The author designed a credit-modular system of informatics teachers training, analyzed its peculiarities on the university level, developed assessment and credit accumulation mechanisms and modelled a stage-by-stage process of training.
The author developed the main components of the basic credit-modular training of informatics teachers, specified its objective and content, peculiarities of its integration into the general process of training and the means of realizing individual trajectories of specialists' training. The dissertation features the course of the pedagogical experiment.
 
Date 2009
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705034/2/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BD%20%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2009) Theoretical and methodological foundations of the credit-modular system of informatics teachers training Masters thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка.