Запис Детальніше

The Impact of Globalization on Corporate Culture and Communication

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The Impact of Globalization on Corporate Culture and Communication
 
Creator Khomenko, Y.V.
Khomenko, I.A.
Borodina, E.S.
 
Subject Management
 
Description In this paper some visible features and outcomes of globalization are regarded. The focus is mostly done on the European economic integration, progress in information and knowledge communication technologies and environmental challengers. In each case the peculiar characteristics of the process are distinguished, its influence on corporate culture and communication is determined and corporate reaction on these challengers is viewed.
В статті розглянуто основні особливості та наслідки глобалізації. Акценти зроблено на процесі європейської інтеграції, прогресі інформаційних технологій та технологій з обміну знаннями, а також на нових викликах з боку оточуючого середовища. У кожному окремому випадку визначено особливості цих явищ, характер їх впливу на корпоративну культуру і комунікації та можлива реакція на ці явища з боку корпорацій.
В статье рассмотрены основные черты и последствия глобализации. Акценты сделаны на процессе европейской экономической интеграции, прогрессе информационных технологий и технологий обмена знаниями, а также на новых вызовах со стороны окружающей среды. В каждом отдельном случае определены особенности этих явлений, характер их влияния на корпоративную культуру и коммуникации и возможная реакция на происходящие события со стороны корпораций.
 
Date 2016-11-24T17:42:59Z
2016-11-24T17:42:59Z
2015
 
Type Article
 
Identifier The Impact of Globalization on Corporate Culture and Communication / Y.V. Khomenko, I.A. Khomenko, E.S. Borodina // Економічний вісник Донбасу. — 2015. — № 4 (42). — С. 136-138. — Бібліогр.: 7 назв. — англ.
1817-3772
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/109332
339.9
 
Language en
 
Relation Економічний вісник Донбасу
 
Publisher Інститут економіки промисловості НАН України