Запис Детальніше

Формування ІКТ-компетентності викладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705025/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1117/827
 
Title Формування ІКТ-компетентності викладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти
Formation of teachers-tutor ICT competence of distance education resource centers
 
Creator Коневщинська, О.Е.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано основні підходи щодо формування ІКТ-компетентності у категорії фахівців, які здійснюють навчально-методичну підтримку процесу дистанційного навчання. Висвітлено ступінь наукової розробки проблеми, визначено й обґрунтовано сутність ІКТ-компетентності вчителя, наведено огляд зарубіжного і вітчизняного досвіду навчання вчителів у сфері інформаційних технологій. Зазначено, що серед основних завдань діяльності ресурсних центрів дистанційної освіти є забезпечення відповідного кваліфікаційного рівня викладачів-тьюторів, які працюють у мережі ресурсних центрів. Виокремлено рівні ІКТ-компетентності, необхідних для успішної професійної діяльності мережних викладачів.
The paper analyzes the main approaches to the definition of ICT competence of professionals who provide training and methodological support of distance learning. There is highlighted the level of scientific development of the problem, identified and proved the essence of teacher's ICT competence, overviewed the international and domestic experience of teacher training in the the sphere of information technologies. It is indicated that one of the main tasks of resource centers for distance education is the provision of an appropriate level of qualification of teacher-tutor working in a network of resource centers. Also it is pointed out the levels of ICT competencies necessary for successful professional activity of network teachers.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705025/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%E2%84%964%20%2842%29%202014.pdf
Коневщинська, О.Е. (2014) Formation of teachers-tutor ICT competence of distance education resource centers Інформаційні технології і засоби навчання, 4 (42). pp. 20-32. ISSN 2076-8184