Запис Детальніше

Особливості формування довільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16665/
http://pptp.kubg.edu.ua/images/2016/3/24.pdf
 
Title Особливості формування довільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку
ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ У ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
FEATURES OF ARBITRARY BEHAVIOR IN PRESCHOOL CHILDREN
 
Creator Теплюк, Анна Анатоліївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У даній статті презентовано авторську програму розвитку довільної поведінки дітей старшого дошкільного віку шляхом оптимізації їхніх емоційних переживань та батьківсько-дитячих стосунків. Складовими програми є методологічний, практичний, діагностичний блоки. До методологічного блоку входить мета, методологічні підходи, принципи, завдання програми. Практичний блок описує зміст, форми, методи і прийоми програми розвитку довільної поведінки дітей старшого дошкільного віку. Діагностичний блок містить процедуру, зміст, методи і прийоми оцінювання результатів реалізації цієї програми. Запропоновано тематику комплексних занять з означеної програми.
В данной статье представлено авторскую программу развития произвольного поведения детей старшего дошкольного возраста путем оптимизации их эмоциональных переживаний и родительско-детских отношений. Составляющими программы является методологический, практический, диагностический блоки. К методологического блока входит цель, методологические подходы, принципы, задачи программы. Практический блок описывает содержание, формы, методы и приемы программы произвольного поведения детей старшего
дошкольного возраста. Диагностический блок содержит процедуру, содержание, методы и приемы оценки результатов реализации этой программы. Предложено тематику комплексных занятий по указанной программы.
In this article the author presented the program of development of arbitrary behavior of preschool children
by optimizing their emotional experiences and parent-child relationships. The components of the program
are methodological, practical, diagnostic blocks. By methodological unit is objective, methodical approaches,
principles and objectives. Practical unit describes the contents, forms, methods and techniques of application of
arbitrary behavior of children under school age. The diagnostic block contains the procedure, content, methods and techniques for measuring the results of this program. The main objective of this program was to: review the parents of minimum required knowledge of emotional distress, arbitrary behavior of preschool children and their conditions of system parent-child interaction; familiarize parents with effective methods of arbitrary behavior of preschoolers; intensification of the educational potential of family by including both parents in the upbringing of their own children; implementation in practice of family education together - father and mother - appropriate approaches to education, independent, emotionally happy child.A complex subject classes the designated program. Subjects consisted of 17 complex, developmental classes with elements of training for parents. Complete correction classes and personal development preschooler constructed on the basis of unity of mental and emotional (affective and cognitive), internal and external components of the mental development of children.
 
Publisher ТОВ "Видавниче підприємство "ЕДЕЛЬВЕЙС"
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16665/1/Tepluk_A_A_OFDPDSDV_2016.pdf
Теплюк, Анна Анатоліївна (2016) Особливості формування довільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку Педагогічний процес: теорія і практика (3). с. 123-127. ISSN 2078-1687