Запис Детальніше

Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705111/
 
Title Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів
Профессиональная субъектность или субъект военно профессиональной деятельности как интегральный результат профессиональной підготовки офицеров
Professional autonomy or actor of military professional activity as a result of officers’ professional training
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Стаття присвячена аналізу професійної суб’єктності офіцерів як проблеми професіональної педагогіки і психології. Особлива увага звернуто на розкриття професійної суб’єктності офіцерів як інтегральної професійно важливої якості, яке ґрунтується на позитивному самоставленні, рефлексії, саморефлексії та визнанні у себе діяльних, активно-перетворювальних цілеспрямованих можливостей для самоактуалізації в військово-професійній сфері, і визначає здатності до самодетермінації, самоорганізації та саморегулювання професійної активності згідно зі зовнішніми та внутрішніми критеріями ефективності й доцільності в ситуаціях, які передбачають, з одного боку, певну свободу вибору дій, а з іншого – безпосередню власну відповідальність за результати своєї діяльності як суб’єкта військового управління. Головним проявом сформованості професійної суб’єктності офіцерів є становлення їх суб’єктом військово-професійної діяльності.
Основними проявами суб’єкта військово-професійної діяльності є автономність, відповідальність, рефлексивність, цілісність, креативність, самоцінність, суб’єктна активність, що характеризується усвідомленістю, мимовільністю, вибірковістю, адекватністю, продуктивністю, своєчасністю, інтра- и інтеріндивідною спрямованістю, включеністю і суб’єктною зумовленістю поведінки, спілкування і головне – військово-професійної діяльності.
Статья посвящена анализу профессиональной субъектности офицеров как проблемы профессиональной педагогики и психологии. Особое внимание обращено на раскрытие профессиональной субъектности офицеров как интегрального профессионально важного качества, которое основывается на позитивном самоотношении, рефлексии, саморефлексии и признании у себя деятельных, активно-преобразующих целенаправленных возможностей для самоактуализации в военно-профессиональной сфере, и определяет способности к самодетерминации, самоорганизации и саморегулированию профессиональной активности в соответствии с внешними и внутренними критериями эффективности и целесообразности в ситуациях, предполагающих, с одной стороны, определенную свободу выбора действий, а с другой – непосредственную личную ответственность за результаты своей деятельности как субъекта военного управления. Главным проявлением сформированности профессиональной субъектности офицеров является становление их субъектом военно-профессиональной деятельности.
Основными проявленими субъекта военно-профессиональной деятельности являются автономность, ответственность, рефлексивность, целостность, креативность, самоценность, субъектная активность, что характеризуется осознанностью, самопроизвольностью, избирательностью, адекватностью, продуктивностью, своевременностью, интра- и интериндивидной направленностью, включенностью и субъектной обусловленностью поведения, общения и главное – военно-профессиональной деятельности.
The article deals with the officers’ professional autonomy as a problem of professional pedagogy. It especially focuses on officers’ professional autonomy as an integral professionally significant quality based on positive self-attitude , reflection, self-reflection, recognition of actively transforming purposeful opportunities for self actualization in the military professional sphere. It defines skills to self determination, self organization, self-regulation of professional activeness according to the external and internal criteria of effectiveness and purposefulness in the situations which, on the one hand, envisage certain freedom of actions choice, and, on the other hand, direct personal responsibility for the results of one’s own activity as an actor of military command and control. The main manifestation of officers’ professional autonomy is their becoming actors of military professional activity.
The main manifestations of the officer as an actor of military professional activity are such qualities as autonomy, responsibility, reflectiveness, integrity, creativity, self-value, actor’s activeness which are characterized by awareness, spontaneity, selectiveness, adequacy, productiveness, timeliness, intra- and inter individual directionality, inclusiveness and autonomous conditionality of behavior, communication, and – most important – military professional activity.
 
Publisher Вид-во Рута
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705111/1/%D1%81%D1%83%D0%B1%D1%8A%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C_%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%86%D0%B5%D1%80%D0%B0.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2016) Professional autonomy or actor of military professional activity as a result of officers’ professional training Теорія і практика професійної майстерності в умовах цілежиттєвого навчання: монографія. pp. 223-233. ISSN 978-617-581-300-3