Запис Детальніше

Артур Шопенгауер про паралелі етосу музики та «волі до життя» у Всесвіті

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16781/
 
Title Артур Шопенгауер про паралелі етосу музики та «волі до життя» у Всесвіті
Arthur Schopenhauer about parallels ethos of music and the "volition to live" in the Universe
Артур Шопенгауэр про параллели этоса музыки и "воли к жизни" во Вселенной
 
Creator Каблова, Тетяна Борисівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Мета роботи. Дослідження пов'язане з кросаналізом таких понять як етос, що являє собою стійкий стан музики, та «воля до життя» Артура Шопенгауера, що трактується відповідно до гармонії світобуття. Етос розглядається як стійкий стан музики, що виникає на трансцендентному вимірі культуротворчості відповідно до історично-парадигмальних змін Світобуття. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, також слід зазначити контекстний та системний методи, що дають можливість дослідження художніх феноменів у їхньому безпосередньому включенні у цілісність культури, в систему її органічних взаємозв’язків. Окрім того було використано культурологічний метод, який передбачає цілісний підхід до феномену культури, виокремлення у ньому сутнісних шарів та аспектів, що органічно перетинаються один з одним Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні погляди на зазначені поняття. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про етос музики як прояв гармонії Космосу. Аналіз етосу музики дозволяє виокремити поняття духу музики та розглядати його в кореляції з «волею до житя». Постійний рух людства відображений у «волі до життя» за А. Шопенгауером при цьому потребує вираження не тільки в музиці як у виді мистецтва, а в етосу музики як втілення Макро-та мікрокосму буття. Висновки. Дух музики імпліцитно втілює стиль, етос і естезис людського «буття-в-культурі», постійно відтворюючи архетипні гармонії з глибин світової волі. Позиціонуючи етос музики поза чистою системою раціо, апріорно закладені ілюзії людського сприйняття зовнішнього світу на основі музики створюють ірраціональний світ, дозволяючи занурюватися в сутнісні шари «волі до життя» у Всесвіті.
The purpose of the work. Research related to the analysis of concepts such as ethos, which is a stable state of music and the «volition to live» Arthur Schopenhauer, who treated according to svitobuttya harmony. Ethos is seen as a stable state of music, appearing on the transcendent dimension kulturotvorchosti according to historical and paradigmatic changes of World. Methodologу of the reseаrсh іs а use of сompаrаtіve аnd hіstorісаl-logісаl methods, contextual and systematic methods. The above methodological approach allows to reveal and to analyze artistic phenomenon like part of cultural process. Also we used in our research cultural method. This approach allows us to consider all parts and cultural layers in their relationship. Scientific novelty consists in expanding notions of ethos music as a manifestation of the harmony of the cosmos. Analysis concept of ethos music allows to distinguish the spirit of music and consider it in correlation with the «volition to live». Ethos of music is interpreted as the embodiment of the micro and macro cosmos. Conclusions. In the category Spirit of Music, like «heart of ethos music» implicitly embodied the style, ethos and estezys human «being-in-culture». This category constantly playing the archetypical harmony with the depth of the World.
Цель работы. Исследование связано с кросанализом таких понятий как этос, как устойчивое состояние музыки, и «воля к жизни» Артура Шопенгауэра, что трактуется в соответствии с гармонии мира. Этос рассматривается как такое устойчивое состояние музыки, которое возникает на трансцендентном уровне культуротворчества в соответствии с историко-парадигмальными изменениями картинами мира. Методология исследования заключается в применении сравнительного, историко-логического методов, также следует отметить контекстный и системный методы, дающие возможность исследования художественных феноменов в их непосредственном включении в целостность культуры, в систему ее органических взаимосвязей. Кроме того был использован культурологический метод, который предусматривает целостный подход к феномену культуры, выделение в нем сущностных слоев и аспектов, органично пересекаются друг с другом Указанный методологический подход позволяет раскрыть и подвергнуть анализу определенные взгляды на эти понятия. Научная новизна работы заключается в расширении представлений об этосе музыки как проявлении гармонии Космоса. Анализ этоса музыки позволяет выделить понятие духа музыки и рассматривать его в корреляции с «волей к жизни». Постоянное движение эволюции человечества отраженное в «воли к жизни», по А. Шопенгауэру, при этом требует выражения не только в музыке как виде искусства, а в этосе музыки как воплощении Макро-и микрокосма бытия. Выводы. Дух музыки имплицитно воплощает стиль, этос и эстезис человеческого «бытия-в-культуре», постоянно воспроизводя архетипные гармонии с глубин мировой воли. Позиционируя этос музыки вне чистой системой рацио, в нем априорно заложены иллюзии человеческого восприятия внешнего мира, которые на основе музыки создают иррациональный мир и позволяют погружаться в сущностные слои «воли к жизни» во Вселенной.
 
Publisher НАКККіМ; К.: Міленіум
 
Date 2016-10-30
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16781/3/Kablova_T_Visnyk_4_2016.pdf
Каблова, Тетяна Борисівна (2016) Артур Шопенгауер про паралелі етосу музики та «волі до життя» у Всесвіті Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. (4). ISSN 2226-3209