PHYSICAL EDUCATION SPECIALISTS’ PROFESSIONAL TRAINING IN THE UNITED STATES
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/16932/
http://npo.kubg.edu.ua/images/2016/1/15.pdf |
|
Title |
PHYSICAL EDUCATION SPECIALISTS’ PROFESSIONAL TRAINING IN THE UNITED STATES
Професійна підготовка фахівців фізичного виховання у США ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ В США |
|
Creator |
Дерека, Тетяна Григорівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
The article analyzes the characteristics of educational standards in physical education in the USA. There are areas of five US national sports orientated associations activities characterized. It is determined that the key features of the US highest education system are its decentralization, multicultural focus with maximum regard to the needs of American society, labor market and current trends in the field of pedagogical knowledge. There are levels of the US highest education in professional training system within the field of physical culture and sports characterized. There are educational programs of physical education specialists’ training in the USA highest education institutions given. The features of universities’ applicants selection (future teachers) and criteria of educational vocation reviling are given. The structure of education levels (bachelor, master, doctor) is analyzed, this structure contributes to the principle of professional education continuity implementation. The professional pedagogical subjects unit of American universities is characterized. It is indicated that the key traits of multilevel training of physical education teachers in the US universities are the differentiation and individualization of learning within personal approach to teachers’ education, practical orientation of each course, variability of practical teaching methods within the activity approach, with emphasis on the formation of special pedagogical knowledge of the teacher based on the integration of acquired knowledge and skills from different disciplines blocks. Students are provided with knowledge of philosophical, theoretical, legal, psychological and sociological foundations of physical education. В статті проаналізовано характерні особливості освітніх стандартів в галузі фізичного виховання США. Охарактеризовано сфери діяльності п’яти національних асоціацій США фізкультурно-спортивної спрямованості. Визначено, що характерними рисами системи вищої освіти США є її децентралізація, полікультурна спрямованість з максимальним врахуванням потреб американського суспільства, ринку праці, сучасних тенденцій у галузі педагогічних знань. Охарактеризовано рівні вищої освіти системи професійної підготовки США у галузі фізичної культури і спорту. Наведено програмами професійної підготовки фахівців фізичного виховання у вищих навчальних закладах США. Визначено особливості відбору студентів, майбутніх педагогів, до університету та критерії визначення педагогічного покликання. Проаналізовано структуру рівнів навчання (бакалавр, магістр, доктор), що сприяє реалізацію принципу неперервності професійної освіти. Охарактеризовано професійно-педагогічний блок дисциплін американських університетів. В статье проанализированы характерные особенности образовательных стандартов в области физического воспитания США. Охарактеризованы сферы деятельности пяти национальных ассоциаций США физкультурно-спортивной направленности. Определено, что характерными чертами системы высшего образования США является ее децентрализация, поликультурная направленность с максимальным учетом потребностей американского общества, рынка труда, современных тенденций в области педагогических знаний. Охарактеризованы уровни высшего образования системы профессиональной подготовки США в области физической культуры и спорта. Приведены программами профессиональной подготовки специалистов физического воспитания в высших учебных заведениях США. Определены особенности отбора студентов, будущих педагогов, в университет, критерии определения педагогического призвания. Проанализирована структура уровней обучения (бакалавр, магистр, доктор), что способствует реализации принципа непрерывности профессионального образования. Охарактеризован профессионально-педагогический блок дисциплин американских университетов. |
|
Date |
2016-06-26
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/16932/1/Dereka_NPO_TP_2016_1-2.pdf
Дерека, Тетяна Григорівна (2016) Професійна підготовка фахівців фізичного виховання у США Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 71-76. ISSN 1609-8595 |
|