Запис Детальніше

PHYSICAL EDUCATION SPECIALISTS’ PROFESSIONAL TRAINING IN THE UNITED STATES

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16932/
http://npo.kubg.edu.ua/images/2016/1/15.pdf
 
Title PHYSICAL EDUCATION SPECIALISTS’ PROFESSIONAL TRAINING IN THE UNITED STATES
Професійна підготовка фахівців фізичного виховання у США
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ В США
 
Creator Дерека, Тетяна Григорівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The article analyzes the characteristics of educational standards in physical education in the USA. There are
areas of five US national sports orientated associations activities characterized. It is determined that the key features
of the US highest education system are its decentralization, multicultural focus with maximum regard to the needs
of American society, labor market and current trends in the field of pedagogical knowledge. There are levels of the
US highest education in professional training system within the field of physical culture and sports characterized.
There are educational programs of physical education specialists’ training in the USA highest education institutions
given.
The
features
of
universities’
applicants
selection
(future
teachers)
and
criteria
of
educational
vocation
reviling are given. The structure of education levels (bachelor, master, doctor) is analyzed, this structure contributes
to the principle of professional education continuity implementation. The professional pedagogical subjects unit of
American universities is characterized.
It is indicated that the key traits of multilevel training of physical education teachers in the US universities are
the differentiation and individualization of learning within personal approach to teachers’ education, practical
orientation of each course, variability of practical teaching methods within the activity approach, with emphasis on
the formation of special pedagogical knowledge of the teacher based on the integration of acquired knowledge and
skills from different disciplines blocks. Students are provided with knowledge of philosophical, theoretical, legal,
psychological and sociological foundations of physical education.
В статті проаналізовано характерні особливості освітніх стандартів в галузі фізичного виховання
США. Охарактеризовано сфери діяльності п’яти національних асоціацій США фізкультурно-спортивної
спрямованості. Визначено, що характерними рисами системи вищої освіти США є її децентралізація,
полікультурна спрямованість з максимальним врахуванням потреб американського суспільства, ринку праці,
сучасних тенденцій у галузі педагогічних знань. Охарактеризовано рівні вищої освіти системи професійної
підготовки США у галузі фізичної культури і спорту. Наведено програмами професійної підготовки фахівців
фізичного виховання у вищих навчальних закладах США. Визначено особливості відбору студентів, майбутніх
педагогів, до університету та критерії визначення педагогічного покликання. Проаналізовано структуру рівнів
навчання (бакалавр, магістр, доктор), що сприяє реалізацію принципу неперервності професійної освіти. Охарактеризовано
професійно-педагогічний блок дисциплін американських університетів.
В статье проанализированы характерные особенности образовательных стандартов в области физического
воспитания США. Охарактеризованы сферы деятельности пяти национальных ассоциаций США
физкультурно-спортивной направленности. Определено, что характерными чертами системы высшего образования
США является ее децентрализация, поликультурная направленность с максимальным учетом
потребностей американского общества, рынка труда, современных тенденций в области педагогических
знаний. Охарактеризованы уровни высшего образования системы профессиональной подготовки США в области
физической культуры и спорта. Приведены программами профессиональной подготовки специалистов
физического воспитания в высших учебных заведениях США. Определены особенности отбора студентов,
будущих педагогов, в университет, критерии определения педагогического призвания. Проанализирована
структура уровней обучения (бакалавр, магистр, доктор), что способствует реализации принципа непрерывности
профессионального образования. Охарактеризован профессионально-педагогический блок дисциплин
американских университетов.
 
Date 2016-06-26
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16932/1/Dereka_NPO_TP_2016_1-2.pdf
Дерека, Тетяна Григорівна (2016) Професійна підготовка фахівців фізичного виховання у США Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 71-76. ISSN 1609-8595