THE FORMATION OF FUTURE SPECIALISTS’ IN PHYSICAL EDUCATION ACMEOLOGICAL COMPETENCE DURING THE SELF-STUDY
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/16937/
http://pptp.kubg.edu.ua/images/2016/2/15.pdf |
|
Title |
THE FORMATION OF FUTURE SPECIALISTS’ IN PHYSICAL EDUCATION ACMEOLOGICAL COMPETENCE DURING THE SELF-STUDY
Формування акмеологічної компетентності майбутніх фахівців фізичного виховання в процесі самостійної роботи ФОРМИРОВАНИЕ АКМЕОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ В ПРОЦЕССЕ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ |
|
Creator |
Дерека, Тетяна Григорівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
There are abilities to learn and to work independently as complicated system competencies and integral part of the general competencies designated in the article. The students’ self-study is considered in accordance with the type of guidance, form of control, the level of demands to creativity usage. There are types, stages and forms of control of self-study itemized. The internal factors that contribute to the self-study activization are characterized. It is noted that an active self-study of students is only possible when their motivation is persistent. There is quantitative data of physical education specialists’ training content for students’ self-study preparation curriculum analyzed on such educational qualification levels as «junior specialist», «Bachelor», «Master». It is noted that the purpose of university students’ self-study is mastering the full curriculum and successive development of autonomy in acquiring and deepening knowledge as trait that plays a significant role in the up-to-date higher qualification specialists’ becoming and improve its competitiveness in the global labor market. The requirements to the physical education specialists’ self-study organization in the process of continuous training are articulated on the acmeology basis. The author considered the educational and methodological support of students’ self-study. There are motivational, cognitive, activity and personal components of acmeological competence determined being formed during students’ self-study in the process of continuous physical education specialists’ training on the acmeology basis. У статті розглянуто самостійну роботу студентів за характером керівництва, способом здійснення контролю, за рівнем обов’язковості та прояву творчості. Наведено види, етапи, форми контролю самостійної роботи студентів. Охарактеризовано внутрішні чинники, які сприяють активізації самостійної роботи сту- дентів. Проаналізовано кількісні дані змісту професійної підготовки фахівців фізичного виховання щодо само- стійної роботи в навчальних планах підготовки студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні «молодший спе- ціаліст», «бакалавр», «магістр». Визначено компоненти акмеологічної компетентності, що формуються під час самостійної роботи студентів в процесі неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання. В статье рассмотрено самостоятельную работу студентов по характеру руководства, способам кон- троля за уровнем обязательности и проявления творчества. Приведены виды, этапы, формы контроля самостоятельной работы студентов. Охарактеризованы внутренние факторы, которые способствуют активизации самостоятельной работы студентов. Проанализированы количественные данные содержа- ния профессиональной подготовки специалистов физического воспитания относительно самостоятельной работы в учебных планах подготовки студентов на образовательно-квалификационном уровне «младший специалист», «бакалавр», «магистр». Определены компоненты акмеологической компетентности, которые формируются во время самостоятельной работы студентов в процессе непрерывной профессиональной под- готовки специалистов физического воспитания. |
|
Date |
2016-03-06
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/16937/1/Dereka_PED_PROC_2016_2.pdf
Дерека, Тетяна Григорівна (2016) Формування акмеологічної компетентності майбутніх фахівців фізичного виховання в процесі самостійної роботи Педагогічний процес: теорія та практика (2). с. 75-80. ISSN 2078-1687 |
|