Запис Детальніше

Специфіка внутрішньоособистісних конфліктів вчителів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/16969/
 
Title Специфіка внутрішньоособистісних конфліктів вчителів
Специфика внутриличностных конфликтов учителей
Specific of intrapersonal conflicts of teachers
 
Creator Власенко, Інна Анатоліївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті встановлено, що вчителям притаманне: усвідомлення недостатньої адекватності оплати праці особливостям педагогічної діяльності; часткове усвідомлення внутрішньоособистісних конфліктів та причин їх виникнення; спрямування способів подолання внутрішньоособистісних конфліктів насамперед на пошук соціальної підтримки. У вчителів виявлено конфлікти різних типів: мотиваційні, ціннісно-смислові, рольові та конфлікти самооцінки. Найбільш вираженими є конфлікти самооцінки та мотиваційні конфлікти вчителів. Врахування результатів дослідження дасть змогу розробити та провести психокорекційні заходи щодо попередження та ефективного подолання таких конфліктів.
В статье установлено, что учителям присущи: осознание недостаточной адекватности оплаты труда особенностям педагогической деятельности; частичное осознание внутриличностных конфликтов и причин их возникновения; направление способов преодоления внутриличностных конфликтов в первую очередь на поиск социальной поддержки. У учителей выявлены конфликты разных типов: мотивационные, ценностно-смысловые, ролевые и конфликты самооценки. Наиболее выраженными являются конфликты самооценки и мотивационные конфликты учителей. Применение результатов исследования даст возможность разработать и провести психокоррекционные мероприятия по предупреждению и эффективному преодолению таких конфликтов.
The features of awareness of intrapersonal conflicts and the types of such conflicts of teachers are analysed in the article. It is exposed the results of a questionnaire and psychodiagnostics research that were done in teachers’ sample. It is reflected that teachers are aware of payment for their job is insufficiently adequate to the features of pedagogical activity, teachers are aware of their intrapersonal conflicts and reasons of their origin quite local, send methods of overcoming of such conflicts to social support mostly. It is found out that teachers have intrapersonal conflicts of different types: motivational, value and sense conflicts, role conflicts and self-attitude conflicts.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/16969/1/I_Vlasenko_APP_2015_IL.pdf
Власенко, Інна Анатоліївна (2016) Специфіка внутрішньоособистісних конфліктів вчителів Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, IX (7). с. 64-70. ISSN 2072-4772