Роль електронних соціальних мереж у розвитку соціальної компетентності обдарованих учнів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705160/
|
|
Title |
Роль електронних соціальних мереж у розвитку соціальної компетентності обдарованих учнів
Роль электронных социальных сетей в развитии социальной компетентности одаренных учащихся The role of electronic social networks in the development of social competence gifted pupils |
|
Creator |
Яцишин, А.В.
Коваленко, В.В. |
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглянуті особливості роботи педагогів з соціально обдарованими учнями. Проаналізовано наукову літературу та зроблено висновок про те, що електронні соціальні мережі відіграють значну роль у формуванні соціальної компетентності обдарованої особистості. Визначено допоміжні можливості, що з'явилися у педагогічних працівників в роботі з обдарованими учнями засобами електронних соціальних мереж. Автори статті упевнені, що цілеспрямоване використання електронних соціальних мереж педагогічними працівниками сприяє формуванню соціальної компетентності обдарованих учнів.
В статье рассмотрены особенности работы педагогов с социально одаренными учениками. Проанализирована научная литература и сделан вывод о том, что электронные социальные сети играют значительную роль в формировании социальной компетентности одаренной личности. Определены вспомогательные возможности, появившиеся у педагогических работников в работе с одаренными учащимися средствами электронных социальных сетей. Авторы статьи уверены, что целенаправленное использование электронных социальных сетей педагогическими работниками способствует формированию социальной компетентности одаренных учеников. This article describes the features of the work of teachers with the social gifted pupils. Analyzed the scientific literature and conclusion is made that electronic social networks play a significant role in shaping the of social competence of gifted personality. Are determined auxiliary opportunities created pedagogical workers in working with gifted pupils by means of electronic social networks. Authors of the article are confident that a targeted usage of electronic social networks pedagogical workers of promotes formation of social competence of gifted pupils. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705160/1/%D0%AF%D1%86%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%20%D0%90.%D0%92._%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%92.%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%202016.pdf
- Яцишин, А.В. (orcid.org/0000-0001-8011-5956 <http://orcid.org/0000-0001-8011-5956>) and Коваленко, В.В. (2016) The role of electronic social networks in the development of social competence gifted pupils Освіта та розвиток обдарованої особистості, 9 (52). pp. 33-37. ISSN 2309-3935 |
|