Запис Детальніше

Модель психологічної готовності педагога вищої школи до використання медіа.

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/17999/
http://journals.uran.ua/index.php/2308-5126/about/contact
 
Title Модель психологічної готовності педагога вищої школи до використання медіа.
Model psychological readiness of high school teachers to use the media.
Модель психологической готовности педагога высшей школы к использованию медиа.
 
Creator Балабанова, Катерина Євгенівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті визначено структурні компоненти моделі психологічної готовності педагога вищої школи до використання медіа, здійснено оглядово-теоретичний аналіз сучасних інформаційних джерел з проблем визначення психологічної структури готовності педагога до професійної діяльності, а також визначено роль медіа в роботі педагога.
The object of the research article - is the psychological readiness of high school teachers to the profession. The subject of research - especially the psychological readiness of high school teachers to use the media in a professional activity.
The article analyzes the psychological characteristics, content and structure of psychological readiness of teacher to the use of media in teaching activities carried out survey and theoretical analysis of modern information sources on issues determining the psychological structure of readiness of the teacher to the profession and the role of media in the teacher.
The author clarified the concept of «psychological readiness of high school teachers to use the media» - the state of integrative personality, characterized by professionally important qualities in the information society; knowledge, personality and skills necessary to solve problems using the media of subjects of the educational process various multimedia, creating their own any media, critical analysis mediatekstiv different modalities according to educational goals.
В статье определены структурные компоненты модели психологической готовности педагога высшей школы к использованию медиа, представлен обзорно-теоретический анализ современных информационных источников по проблемам определения психологической структуры готовности педагога к профессиональной деятельности, а также определена роль медиа в работе педагога.
 
Publisher Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
 
Date 2016-05
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/17999/1/doc00734020161130085457.pdf
Балабанова, Катерина Євгенівна (2016) Модель психологічної готовності педагога вищої школи до використання медіа. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» (1(17)). с. 31-39. ISSN 2308-5126