Запис Детальніше

Реалізація когнітивно-комунікативного підходу до навчання синтаксису в профільній школі: від думки до тексту

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18090/
http://molodyvcheny.in.ua/ua/
 
Title Реалізація когнітивно-комунікативного підходу до навчання синтаксису в профільній школі: від думки до тексту
Реализация когнитивно-коммуникативного подхода к обучению синтаксиса в профильной школе: от мысли к тексту
Implementation of cognitive and communicative approach to the study of syntax in profile school: from thoughts to the text
 
Creator Дика, Наталія Михайлівна
Огарь, Юлія Віталіївна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
 
Description У статті проаналізовано специфіку репрезентації знань старшокласників у свідомості (від думки) до вираження їх у мовній картині світу крізь призму когнітивно-комунікативного підходу до навчання синтаксису у профільній школі. Здійснено аналіз когнітивно-комунікативного підходу на основі двох його складових ― когнітивної та комунікативної. З’ясовано співвідношення когнітивних структур та їх мовних відповідників у процесі узагальнення й систематизації знань з синтаксису. У зв’язку з тим, що переважна більшість уроків спрямована на розвиток граматичної будови мовлення учнів, уміння правильно та комунікативно доцільно будувати речення, методичний коментар подано в контексті вивчення теми «Складні і багатокомпонентні речення». Виокремлено різнорівневі завдання та вправи задля формування вмінь адекватного сприймання текстової інформації та створення власних (усних і писемних) висловлювань відповідно до комунікативної мети.
В статье проанализирована специфика репрезентации знаний старшеклассников в сознании (от мысли) к выражению их в языковой картине мира сквозь призму когнитивно-коммуникативного подхода к обучению синтаксиса в профильной школе. Осуществлен анализ когнитивно-коммуникативного подхода на основе двух его составляющих ― когнитивной и коммуникативной. Раскрыто соотношение когнитивных структур и их языковых соответствий в процессе обобщения и систематизации знаний синтаксиса. В связи с тем, что большинство уроков направлены на развитие грамматического строя речи, умение правильно и коммуникативно целесообразно строить предложения, методический комментарий представлено в контексте изучения темы «Сложные и многокомпонентные предложения». Выделены разноуровневые упражнения для формирования умений адекватного восприятия текстовой информации и создание собственных (устных и письменных) высказываний в соответствии с коммуникативной целью.
The article analyzes the specific knowledge representation seniors in mind (the thought) to their expression in language picture of the world through the prism of cognitive-communicative approach to teaching syntax in profile school. The analysis of cognitive-communicative approach based on its two components ― the cognitive and communicative. Correlation of cognitive structures and their linguistic equivalents in the generalization and systematization of knowledge of syntax. Due to the fact that the vast majority of lessons aimed at developing students' grammatical structure of the language, and the ability to build sentences communicative expedient, methodical comments submitted in the context of the study of the topic "Complex and compound sentences". Thesis there is determined multilevel tasks and exercises for developing abilities adequate perception of textual information and creating their own statements under the communicative purpose.
 
Publisher ТОВ "Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2016-11
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18090/1/N_Dyka_Y_Ohar_MV_11_IPPO.pdf
Дика, Наталія Михайлівна та Огарь, Юлія Віталіївна (2016) Реалізація когнітивно-комунікативного підходу до навчання синтаксису в профільній школі: від думки до тексту Молодий вчений (11). с. 426-431. ISSN 2304-5809