Інтеграція дисциплін музично-виконавського циклу у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18170/
|
|
Title |
Інтеграція дисциплін музично-виконавського циклу у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва Интеграция дисциплин музыкально-исполнительского цикла в профессиональной подготовке будущих учителей музыкального искусства Integration of Music-Performing Cycle of Disciplines into Future Music Teachers Professional Training |
|
Creator |
Економова, Ольга Серафимівна
|
|
Subject |
Збірники наукових праць
|
|
Description |
У статті розкрито сутність інтеграції дисциплін музичновиконавського циклу у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва, висвітлено зміст професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва, визначено підходи до освітнього процесу шляхом інтеграції предметів музичновиконавського циклу у професійну підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва.
В статье раскрыта сущность интеграции дисциплин музыкальноисполнительского цикла в профессиональной подготовке будущих учителей музыкального искусства, освещено содержание профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства, определены под ходы к образовательному процессу путем интеграции предметов музыкальноисполнительского цикла в профессиональную подготовку будущих учителей музыкального искусства. The article reveals the essence of integrating the musicperforming cycle disciplines in the process of future music teacher training. Meaningful learning and productive use are possible only when the whole system of knowledge is based on integrated connections and determines the real requirements of the educational process. The challenge of using integrated forms and methods of training is inclusion of all participants into a single process of obtaining and learning. They can be divided into three types: the spiritual and ideological (or theme) type of integration is carried out on themes, that are common to all types of arts; aesthetic and art criticism, which are based on the use of related concepts and categories for different types of arts; comprehensive view of integration. Integration of the of musicperforming cycle of disciplines into future music teacher training process pro vides the basis for their professionalism by synthesis of professionally instrumental and psychological pedagogical knowledge, their personal understanding as well as the development of skills to design outcome musical and educational activities and to carry out its reflexive correction based on emotional comprehension of the artistic content of musical works at individual classes in the class of musical instrument and singing. Students should develop relevant professional skills, which provide ability to see and solve problems of their own performing selfdevelopment and future students development. It wiil give students the opportunity to realize themselves as professionals able to selfdevelopment on the basis of their own professional features. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18170/1/Ekonomova_MM_1_2016_IM.pdf
Економова, Ольга Серафимівна (2016) Інтеграція дисциплін музично-виконавського циклу у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал (1). с. 85-88. |
|