Запис Детальніше

Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18172/
 
Title Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва
у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики
Самостоятельная работа будущего учителя музыкального искусства в процессе концертно-исполнительской и педагогической практики
Future Music Teacher’s Independent Work in Process of Instrumental Performing Experience
 
Creator Гаркуша, Людмила Іванівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті висвітлено різні форми самостійної роботи майбутнього учителя музичного мисте­цтва у процесі концертно­виконавської та педагогічної практики, які сприяють формуванню його педагогічного досвіду. Схарактеризовано завдання курсу «Основний музичний інструмент (фортепіано)», запропоновано форми музично­просвітницької діяльності студентів у процесі
концертно­виконавської та педагогічної практики.
В статье освещены различные формы самостоятельной работы будущего учителя музыкального искусства в процессе концертно­исполнительской и педагогической практики, которые способствуют формированию его педагогического опыта. Охарактеризованы задачи курса «Основной музыкальный инструмент (фортепиано)», предложены формы музыкально­ просветительской деятельности студентов в процессе концертно­исполнительской и педаго­ гической практики.
One of the main tasks of education is to prepare the young person for independent, creative work. It applies to young people who prepare themselves for teaching, because teachers’ work is associated with creative, initiative, independent thinking, constant improvement of mastery and outreach activities. The article aims at defining the role of professional development and musical performing knowledge of future music teacher, contribution to the formation of teaching experience, concert and performance skills and educational activities. According to these goals, it was formulated the following objectives: to highlight the various forms of professional development skills that prepare future teachers of music to professional autonomy,
self­development, self­realization and self­improvement in piano class. The article highlights various forms of future music teacher’s independent work in the process of concert­ performing and educational activities, which contribute to the formation of pedagogical experience.
The efficiency of solving problems of development of professional interest of the future music teacher largely
depends on properly training and education, intelligent choice of principles, forms and methods of their
implementation. These methods are important in the preparation of future musician­pianist. Knowledge
of these provisions is necessary for the further work of young professionals and help them in a creative
independent work. All recommended methods are worked out at the piano class, they are the outcome and experience on this problem.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18172/1/Garkusha_MM_1_2016_IM.pdf
Гаркуша, Людмила Іванівна (2016) Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал (1). с. 89-93.