Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18172/
|
|
Title |
Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики Самостоятельная работа будущего учителя музыкального искусства в процессе концертно-исполнительской и педагогической практики Future Music Teacher’s Independent Work in Process of Instrumental Performing Experience |
|
Creator |
Гаркуша, Людмила Іванівна
|
|
Subject |
Збірники наукових праць
|
|
Description |
У статті висвітлено різні форми самостійної роботи майбутнього учителя музичного мистецтва у процесі концертновиконавської та педагогічної практики, які сприяють формуванню його педагогічного досвіду. Схарактеризовано завдання курсу «Основний музичний інструмент (фортепіано)», запропоновано форми музичнопросвітницької діяльності студентів у процесі концертновиконавської та педагогічної практики. В статье освещены различные формы самостоятельной работы будущего учителя музыкального искусства в процессе концертноисполнительской и педагогической практики, которые способствуют формированию его педагогического опыта. Охарактеризованы задачи курса «Основной музыкальный инструмент (фортепиано)», предложены формы музыкально просветительской деятельности студентов в процессе концертноисполнительской и педаго гической практики. One of the main tasks of education is to prepare the young person for independent, creative work. It applies to young people who prepare themselves for teaching, because teachers’ work is associated with creative, initiative, independent thinking, constant improvement of mastery and outreach activities. The article aims at defining the role of professional development and musical performing knowledge of future music teacher, contribution to the formation of teaching experience, concert and performance skills and educational activities. According to these goals, it was formulated the following objectives: to highlight the various forms of professional development skills that prepare future teachers of music to professional autonomy, selfdevelopment, selfrealization and selfimprovement in piano class. The article highlights various forms of future music teacher’s independent work in the process of concert performing and educational activities, which contribute to the formation of pedagogical experience. The efficiency of solving problems of development of professional interest of the future music teacher largely depends on properly training and education, intelligent choice of principles, forms and methods of their implementation. These methods are important in the preparation of future musicianpianist. Knowledge of these provisions is necessary for the further work of young professionals and help them in a creative independent work. All recommended methods are worked out at the piano class, they are the outcome and experience on this problem. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18172/1/Garkusha_MM_1_2016_IM.pdf
Гаркуша, Людмила Іванівна (2016) Самостійна робота майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі концертно-виконавської та педагогічної практики Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал (1). с. 89-93. |
|