Запис Детальніше

Формування пізнавально-естетичного інтересу майбутніх учителів музичного мистецтва до навчального матеріалу на заняттях з хорового диригування

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18218/
 
Title Формування пізнавально-естетичного інтересу майбутніх учителів музичного мистецтва до навчального матеріалу на заняттях з хорового диригування
Формирование познавательно-эстетического интереса будущих учителей музыкального искусства к учебному материалу на занятиях по хоровому дирижированию
Formation of Future Music Teachers’ Cognitive-Aesthetic Interest to Teaching Materials at Choral Conducting Classes
 
Creator Нижник, Тетяна Михайлівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description статті розглядається проблема формування пізнавально­естетичного інтересу майбутніх учителів музичного мистецтва до навчального матеріалу на заняттях з хорового диригування; розкриваються особливості змісту навчально­музичного матеріалу, зокрема хорового репер­туару, його добору та організації; визначено різновиди музичного досвіду студента в контексті добору педагогічного репертуару.
В статье рассматривается проблема формирования познавательно­эстетического инте­реса будущих учителей музыкального искусства к учебному материалу на занятиях по хоро­вому дирижированию; раскрываются особенности содержания учебно­музыкального матери­ала, в частности хорового репертуара, его выбора и организации; определены разновидности музыкального опыта студента в контексте выбора педагогического репертуара.
The article examines the relevance of a given problem and some of its patterns, in which the repertoire functions as a psycho­pedagogical factor in development of students’ interest to educational activities during the classes.
Modern requirements for the level of professional training of the future teachers of artistic disciplines are directly related to the integration process between Ukraine and European Educational Area with the package of documents on the modernization of the higher education in Ukraine in the context of the Bologna Declaration. The main idea of this educational policy document is to renew content and
forms of higher education, to find the ways of integration into the European Education Area preserving the best achievements of the national education system and artistic cultural traditions, etc. In this context the problem of maintaining such a mass and most affordable for children and youth type of music art as vocal and choral performance is actualized, and professional training of future music teachers is based on its background. The subject of the article is to highlight the importance of choral art, including artistic and pedagogical selection of the repertoire which will help to train students-musicians, place the foundations of art culture and create a harmonious personality as future music teachers and students of all ages. As to the object of the article according to the latest requirements for the higher professional education, we consider it is necessary to examine the issue as a condition of formation of future music teachers’ professional competence.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18218/1/Nijnik_MM_1_2016_IM.pdf
Нижник, Тетяна Михайлівна (2016) Формування пізнавально-естетичного інтересу майбутніх учителів музичного мистецтва до навчального матеріалу на заняттях з хорового диригування Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал (1). с. 112-116.