Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Філатова О.С. на дисертацію Вишницька Ю.В. за темою: "Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах"
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18238/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Філатова О.С. на дисертацію Вишницька Ю.В. за темою: "Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах"
Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Філатова О.С. на дисертацію Вишницька Ю.В. за темою: "Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах" Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Філатова О.С. на дисертацію Вишницька Ю.В. за темою: "Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах" |
|
Creator |
Вишницька, Юлія Василівна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
У дисертації створено семіотичну модель міфологічних сценаріїв сакрально- символічного та симулятивного типів, з’ясовано основні текстові стратегії реміфологізації, 37 деміфологізації як прояви неоміфологізму в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах, окреслено проблемне поле питань, пов’язаних із дефініцією та дескрипцією міфологічних сценаріїв, віднайдено релевантні алгоритми їх прочитання та дешифрування. Вперше введено до наукового обігу літературознавче поняття міфологічного сценарію як семіотичного конструкту; запропоновано літературознавчу типологію міфосценаріїв, в основі якої лежить семіотичний підхід: символічна й симулятивна міфомоделі (репрезентовані художнім і публіцистичним дискурсами відповідно) реалізуються на трьох – мега-, макро- і мікро- – рівнях. Цей трирівневий конструкт є універсальним для всіх дискурсів, відмінними є лише особливості його функціонування та репрезентації. Мегаміфосценарії представлено сценаріями ядерного й опозитивного типів. Макроміфосценарії – символічна міфомодель домінантно-периферійного типу – репрезентуються двофокусними й трифокусними макроконструктами. Двофокусні домінантно-периферійні міфологічні моделі експліковано міфосценаріями віднайденого/втраченого Раю (із міфологемою-домінантою «Рай» і дзеркальним периферійним елементом: віднаходження/втрата Раю) та братовбивства (з міфосюжетною домінантою та константними периферійними модулями: мотивами злочину/вбивства й покарання/спокути). Трифокусна міфологічна модель репрезентована макросценарієм ініціації з актуалізованими компонентами, об’єднаними міфологемоюШляху: «повернення до хаосу» (перехід у незвичний стан), випробування й власне ініціаційне перетворення. Семіотичну симулятивну міфомодель представлено макросценарієм псевдоініціації й мегасценаріями опозитивного типу: протистояння та спротиву. У дисертації створено семіотичну модель міфологічних сценаріїв сакрально- символічного та симулятивного типів, з’ясовано основні текстові стратегії реміфологізації, 37 деміфологізації як прояви неоміфологізму в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах, окреслено проблемне поле питань, пов’язаних із дефініцією та дескрипцією міфологічних сценаріїв, віднайдено релевантні алгоритми їх прочитання та дешифрування. Вперше введено до наукового обігу літературознавче поняття міфологічного сценарію як семіотичного конструкту; запропоновано літературознавчу типологію міфосценаріїв, в основі якої лежить семіотичний підхід: символічна й симулятивна міфомоделі (репрезентовані художнім і публіцистичним дискурсами відповідно) реалізуються на трьох – мега-, макро- і мікро- – рівнях. Цей трирівневий конструкт є універсальним для всіх дискурсів, відмінними є лише особливості його функціонування та репрезентації. Мегаміфосценарії представлено сценаріями ядерного й опозитивного типів. Макроміфосценарії – символічна міфомодель домінантно-периферійного типу – репрезентуються двофокусними й трифокусними макроконструктами. Двофокусні домінантно-периферійні міфологічні моделі експліковано міфосценаріями віднайденого/втраченого Раю (із міфологемою-домінантою «Рай» і дзеркальним периферійним елементом: віднаходження/втрата Раю) та братовбивства (з міфосюжетною домінантою та константними периферійними модулями: мотивами злочину/вбивства й покарання/спокути). Трифокусна міфологічна модель репрезентована макросценарієм ініціації з актуалізованими компонентами, об’єднаними міфологемоюШляху: «повернення до хаосу» (перехід у незвичний стан), випробування й власне ініціаційне перетворення. Семіотичну симулятивну міфомодель представлено макросценарієм псевдоініціації й мегасценаріями опозитивного типу: протистояння та спротиву. У дисертації створено семіотичну модель міфологічних сценаріїв сакрально- символічного та симулятивного типів, з’ясовано основні текстові стратегії реміфологізації, 37 деміфологізації як прояви неоміфологізму в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах, окреслено проблемне поле питань, пов’язаних із дефініцією та дескрипцією міфологічних сценаріїв, віднайдено релевантні алгоритми їх прочитання та дешифрування. Вперше введено до наукового обігу літературознавче поняття міфологічного сценарію як семіотичного конструкту; запропоновано літературознавчу типологію міфосценаріїв, в основі якої лежить семіотичний підхід: символічна й симулятивна міфомоделі (репрезентовані художнім і публіцистичним дискурсами відповідно) реалізуються на трьох – мега-, макро- і мікро- – рівнях. Цей трирівневий конструкт є універсальним для всіх дискурсів, відмінними є лише особливості його функціонування та репрезентації. Мегаміфосценарії представлено сценаріями ядерного й опозитивного типів. Макроміфосценарії – символічна міфомодель домінантно-периферійного типу – репрезентуються двофокусними й трифокусними макроконструктами. Двофокусні домінантно-периферійні міфологічні моделі експліковано міфосценаріями віднайденого/втраченого Раю (із міфологемою-домінантою «Рай» і дзеркальним периферійним елементом: віднаходження/втрата Раю) та братовбивства (з міфосюжетною домінантою та константними периферійними модулями: мотивами злочину/вбивства й покарання/спокути). Трифокусна міфологічна модель репрезентована макросценарієм ініціації з актуалізованими компонентами, об’єднаними міфологемоюШляху: «повернення до хаосу» (перехід у незвичний стан), випробування й власне ініціаційне перетворення. Семіотичну симулятивну міфомодель представлено макросценарієм псевдоініціації й мегасценаріями опозитивного типу: протистояння та спротиву. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18238/1/%D0%A4%D1%96%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA.pdf
Вишницька, Юлія Василівна (2016) Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Філатова О.С. на дисертацію Вишницька Ю.В. за темою: "Міфологічні сценарії в сучасному художньому та публіцистичному дискурсах" Доктор thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|