Запис Детальніше

Проблеми інтерпретації ролі української діаспори в навчальних курсах (Problems of Interpretation of the Role of the Ukrainian Diaspora in Education)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://eprints.oa.edu.ua/5114/
 
Title Проблеми інтерпретації ролі української діаспори в навчальних курсах (Problems of Interpretation of the Role of the Ukrainian Diaspora in Education)
 
Creator Братусь, І. (Bratus І.)
Смольніков, Ю. (Smolnikov Yu.)
 
Subject History of Ukraine
Наукові збірники НаУОА
 
Description Стаття присвячена комплексному аналізу інтеграції вкладу української діаспори в
сучасну українську освіту. Особлива увага приділяється розгляду особистостей деяких
авторів (The article deals with the contribution of the Ukrainian Diaspora to the development of modern
Ukrainian education. Special attention is paid to the activity of such people as: metropolitan Ivan
Ohienko, whose works remain topical today; historian Orest Subtelny, who wrote a very popular
history of Ukraine; writer Ivan Chub, who was writing in various genres, and other major figures
in the Ukrainian Diaspora who made significant contribution to the development of the Ukrainian
education system. The article shows that new methods of teaching facilitate the integration of
educational achievements of the Ukrainian Diaspora to the overall education process. The author
concludes that the educational problem exists not because students do not want to study according
to old standards, but because they cannot perceive stiff forms of teaching)
 
Publisher Острог: Вид-во НаУОА
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://eprints.oa.edu.ua/5114/1/4.pdf
Братусь, І. (Bratus І.) and Смольніков, Ю. (Smolnikov Yu.) (2015) Проблеми інтерпретації ролі української діаспори в навчальних курсах (Problems of Interpretation of the Role of the Ukrainian Diaspora in Education). Наукові записки Національного університету "Острозька академія", Вип.23. pp. 14-17. ISSN 2409­-6806