Запис Детальніше

Співвідношення теоретичного й ілюстративного матеріалу підручниках біології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705291/
http://www.undip.org.ua/news/problemy_suchasnogo_pydruchnyka.php?SECTION_ID=330&ELEMENT_ID=2532
 
Title Співвідношення теоретичного й ілюстративного матеріалу підручниках біології
The ratio of theoretical and illustrative material in biology textbooks
Соотношение теоретического и иллюстративного материала в учебниках биологии
 
Creator Козленко, О. Г.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general
 
Description У статті розглядаються сучасні тенденції розроблення вітчизняних і зарубіжних підручників і навчальних посібників із загальної біології та можливість їх використання при розробленні посібників для основної школи в Україні з урахуванням діяльнісного та компетентнісного підходів.
A new State Standard of lower and upper secondary adopted in 2011, in part of lower secondary education is implemented from September the 1st, 2013. It defines the main directions of education development in Ukraine in the coming years. State Standard will help to create the conditions for effective teaching and development of students and is based on competence-based and active approaches. Competence-based approach will strengthen students' key and subject competencies, which include, in particular, biological competence. Active approach involves the application of acquired knowledge in practical situations, the development of students' skills. Changes in forms of training and development of learning tools (such as widespread adoption of information and communication technologies and project activities) necessitate a thorough rethinking of the approach importance and its use in teaching practice. The paper discusses the current trends of writing domestic and foreign textbooks and manuals of general biology and the possibility of their use in developing manuals for secondary schools in Ukraine on the basis of active and competence-based approaches.
В статье рассматриваются современные тенденции создания отечественных и зарубежных учебников и пособий по общей биологии и возможность их использования при разработке пособий для основной школы в Украине с учетом деятельностного и компетентностного подходов.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705291/1/psp_2014_14_35.pdf
Козленко, О. Г. (2014) The ratio of theoretical and illustrative material in biology textbooks Проблеми сучасного підручника, 14. pp. 293-300. ISSN 2411-1309