Запис Детальніше

Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18324/
978-966-2760-43-9
 
Title Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів
Философия национального образования в измерении современных глобализационных процессов: Сборник научных трудов XI Международной научно-практической конференции "Высшее образование Украины в контексте интеграции в европейское образовательное пространство"
National Education Philosophy in terms of contemporary globalization: Proceedings of the XI International scientific conference "Higher Education in the context of Ukraine's integration into the European educational space"
 
Creator Овсянкіна, Людмила Анатоліївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Розглядається специфіка розвитку українського суспільства у контексті глобалізаційних змін,що детермінують появу нового типу мислення та нової етики, завдяки яким людина оволодіє здатністю робити свідомий вибір та нести відповідальність за нього перед світом. Аналізуються загальні проблеми місця й ролі освіти, духовних цінностей у системі суспільних відносин та соціально-практичної діяльності суб'єкта. Людина із своїми моральними нормами, потребами, цінностями, переконаннями, поглядами у цьому контексті розглядається як центр усіх суспільних відносин та основний носій перетворень у соціумі.
У статті актуалізується проблема домінування прагматичних цінностей споживацького суспільства, що вимагає від сучасної освіти формування стійкої системи моральних цінностей та переконань задля адекватного входження людини у суспільство. У цьому аспекті мораль як структурний елемент світогляду є головним внутрішнім фактором розвитку як соціальної системи, так й людини. Тільки через мораль людина здатна реалізувати більшість своїх сучасних потреб і вирішити суперечності на шляху їх досягнення. Акцентується важлива гуманістична місія сучасної освіти – гармонізувати розум і почуття людини, допомогти зрозуміти світ і самого себе, вивести індивіда на якісно новий рівень життя, забезпечити комфортність існування людини у соціумі, допомогти ефективно реалізувати свій потенціал. Освіта має формувати ідеали, вдосконалювати особистість як найвищу цінність суспільства, стимулюючи її до неперервного гармонійного зростання. Доведено, що розуміння ключової ролі національної освіти у формуванні адекватної системи цінностей і світоглядних орієнтирів без втрати досягнутих надбань, створення передумов для поширення стратегії ненасильства допоможуть забезпечити подальший розвиток нашого громадянського суспільства.
Рассматривается специфика развития украинского общества в контексте глобализационных изменений, детерминирующих появление нового типа мышления и новой этики, благодаря котрым человек овладеет способностью делать осознанный выбор и нести ответственность за него перед миром. Анализируются общие проблемы места и роли образования, духовных ценностей в системе общественных отношений и социально-практической деятельности субъекта. Человек со своими нравственными нормами, потребностями, ценностями, убеждениями, взглядами в этом контексте рассматривается как центр всех общественных отношений и основной носитель преобразований в социуме. В статье актуализируется проблема доминирования прагматических ценностей потребительского общества,что требует от современного образования формирования устойчивой системы нравственных ценностей и убеждений для адекватного вхождения человека в общество. В этом аспекте мораль как структурный элемент мировоззрения является главным внутренним фактором развития как социальной системы, так и человека. Только через мораль человек способен реализовать большинство своих современных потребностей и решить противоречия на пути их достижения. Акцентируется важная гуманистическая миссия современного образования – гармонизировать ум и чувства человека, помочь понять мир и самого себя, вывести индивида на качественно новый уровень, обеспечить комфортность существования человека в социуме, помочь эффективно реализовать свой потенциал. Образование должно формировать идеалы, совершенствовать личность как наивысшую ценность общества, стимулируя ее к непрерывному гармоничному росту. Доказано, что понимание ключевой роли национального образования в формировании адекватной системы ценностей и мировоззренческих ориентиров без потери достигнутых достижений, создания предпосылок для распространения стратегии ненасилия помогут обеспечить дальнейшее развитие нашего гражданского общества.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2016-11-24
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18324/1/L_Ovsiankina_VOU_I%2869%29_2016_IFF.%20pdf.pdf
Овсянкіна, Людмила Анатоліївна (2016) Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав - Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди" Збірник наукових праць ХІ Міжнародної науково-практичної конференції "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітньог (37). с. 137-144. ISSN 978-966-2760-43-9