Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18324/
978-966-2760-43-9 |
|
Title |
Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів
Философия национального образования в измерении современных глобализационных процессов: Сборник научных трудов XI Международной научно-практической конференции "Высшее образование Украины в контексте интеграции в европейское образовательное пространство" National Education Philosophy in terms of contemporary globalization: Proceedings of the XI International scientific conference "Higher Education in the context of Ukraine's integration into the European educational space" |
|
Creator |
Овсянкіна, Людмила Анатоліївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
Розглядається специфіка розвитку українського суспільства у контексті глобалізаційних змін,що детермінують появу нового типу мислення та нової етики, завдяки яким людина оволодіє здатністю робити свідомий вибір та нести відповідальність за нього перед світом. Аналізуються загальні проблеми місця й ролі освіти, духовних цінностей у системі суспільних відносин та соціально-практичної діяльності суб'єкта. Людина із своїми моральними нормами, потребами, цінностями, переконаннями, поглядами у цьому контексті розглядається як центр усіх суспільних відносин та основний носій перетворень у соціумі. У статті актуалізується проблема домінування прагматичних цінностей споживацького суспільства, що вимагає від сучасної освіти формування стійкої системи моральних цінностей та переконань задля адекватного входження людини у суспільство. У цьому аспекті мораль як структурний елемент світогляду є головним внутрішнім фактором розвитку як соціальної системи, так й людини. Тільки через мораль людина здатна реалізувати більшість своїх сучасних потреб і вирішити суперечності на шляху їх досягнення. Акцентується важлива гуманістична місія сучасної освіти – гармонізувати розум і почуття людини, допомогти зрозуміти світ і самого себе, вивести індивіда на якісно новий рівень життя, забезпечити комфортність існування людини у соціумі, допомогти ефективно реалізувати свій потенціал. Освіта має формувати ідеали, вдосконалювати особистість як найвищу цінність суспільства, стимулюючи її до неперервного гармонійного зростання. Доведено, що розуміння ключової ролі національної освіти у формуванні адекватної системи цінностей і світоглядних орієнтирів без втрати досягнутих надбань, створення передумов для поширення стратегії ненасильства допоможуть забезпечити подальший розвиток нашого громадянського суспільства. Рассматривается специфика развития украинского общества в контексте глобализационных изменений, детерминирующих появление нового типа мышления и новой этики, благодаря котрым человек овладеет способностью делать осознанный выбор и нести ответственность за него перед миром. Анализируются общие проблемы места и роли образования, духовных ценностей в системе общественных отношений и социально-практической деятельности субъекта. Человек со своими нравственными нормами, потребностями, ценностями, убеждениями, взглядами в этом контексте рассматривается как центр всех общественных отношений и основной носитель преобразований в социуме. В статье актуализируется проблема доминирования прагматических ценностей потребительского общества,что требует от современного образования формирования устойчивой системы нравственных ценностей и убеждений для адекватного вхождения человека в общество. В этом аспекте мораль как структурный элемент мировоззрения является главным внутренним фактором развития как социальной системы, так и человека. Только через мораль человек способен реализовать большинство своих современных потребностей и решить противоречия на пути их достижения. Акцентируется важная гуманистическая миссия современного образования – гармонизировать ум и чувства человека, помочь понять мир и самого себя, вывести индивида на качественно новый уровень, обеспечить комфортность существования человека в социуме, помочь эффективно реализовать свой потенциал. Образование должно формировать идеалы, совершенствовать личность как наивысшую ценность общества, стимулируя ее к непрерывному гармоничному росту. Доказано, что понимание ключевой роли национального образования в формировании адекватной системы ценностей и мировоззренческих ориентиров без потери достигнутых достижений, создания предпосылок для распространения стратегии ненасилия помогут обеспечить дальнейшее развитие нашего гражданского общества. |
|
Publisher |
Гнозис
|
|
Date |
2016-11-24
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18324/1/L_Ovsiankina_VOU_I%2869%29_2016_IFF.%20pdf.pdf
Овсянкіна, Людмила Анатоліївна (2016) Філософія національної освіти у вимірі сучасних глобалізаційних процесів Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав - Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди" Збірник наукових праць ХІ Міжнародної науково-практичної конференції "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітньог (37). с. 137-144. ISSN 978-966-2760-43-9 |
|