дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації"
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18334/
|
|
Title |
дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації"
дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації"дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації" дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації" |
|
Creator |
Ніколаєв, Леонід Олегович
|
|
Subject |
Дисертації
|
|
Description |
У дисертації досліджувалось явище підліткової асертивності як особистісного інтегративного утворення, що характеризується своєрідністю структури та змістовними характеристиками: є багаторівневим і полідетермінованим особистісним утворенням, що має емотивно-когнітивну природу, комунікативну спрямованість та опосередковане індивідуально-психологічними властивостями. Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження, представлено інструментарій для комплексної діагностики асертивності підлітків; подано аналіз результатів емпіричного дослідження вікової та індивідуально-психологічної специфіки розвитку асертивності підлітків за емпіричними показниками, виокремлено найбільш значущі показники інтегративного характеру, проаналізовано специфіку їх прояву за віковою ознакою. Презентовано три групи підлітків за рівнем розвитку асертивності; складено їх характеристику відповідно до вікових новоутворень та індивідуально-психологічних відмінностей. Описано типологію когнітивних, афективних, ціннісних та конативних проявів асертивної поведінки підлітків. Досліджено психологічні детермінанти, що опосередковують розвиток асертивних якостей у підлітковому віці, виокремлено соціально-психологічні чинники, що забезпечують становлення асертивності підлітків за віковою та статевою ознакою. Розроблена та апробована програма оптимізації розвитку підліткової асертивності на основі отримання досвіду ефективної комунікації в умовах спеціально організованої підліткової інтеракції. У дисертації досліджувалось явище підліткової асертивності як особистісного інтегративного утворення, що характеризується своєрідністю структури та змістовними характеристиками: є багаторівневим і полідетермінованим особистісним утворенням, що має емотивно-когнітивну природу, комунікативну спрямованість та опосередковане індивідуально-психологічними властивостями. Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження, представлено інструментарій для комплексної діагностики асертивності підлітків; подано аналіз результатів емпіричного дослідження вікової та індивідуально-психологічної специфіки розвитку асертивності підлітків за емпіричними показниками, виокремлено найбільш значущі показники інтегративного характеру, проаналізовано специфіку їх прояву за віковою ознакою. Презентовано три групи підлітків за рівнем розвитку асертивності; складено їх характеристику відповідно до вікових новоутворень та індивідуально-психологічних відмінностей. Описано типологію когнітивних, афективних, ціннісних та конативних проявів асертивної поведінки підлітків. Досліджено психологічні детермінанти, що опосередковують розвиток асертивних якостей у підлітковому віці, виокремлено соціально-психологічні чинники, що забезпечують становлення асертивності підлітків за віковою та статевою ознакою. Розроблена та апробована програма оптимізації розвитку підліткової асертивності на основі отримання досвіду ефективної комунікації в умовах спеціально організованої підліткової інтеракції. У дисертації досліджувалось явище підліткової асертивності як особистісного інтегративного утворення, що характеризується своєрідністю структури та змістовними характеристиками: є багаторівневим і полідетермінованим особистісним утворенням, що має емотивно-когнітивну природу, комунікативну спрямованість та опосередковане індивідуально-психологічними властивостями. Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження, представлено інструментарій для комплексної діагностики асертивності підлітків; подано аналіз результатів емпіричного дослідження вікової та індивідуально-психологічної специфіки розвитку асертивності підлітків за емпіричними показниками, виокремлено найбільш значущі показники інтегративного характеру, проаналізовано специфіку їх прояву за віковою ознакою. Презентовано три групи підлітків за рівнем розвитку асертивності; складено їх характеристику відповідно до вікових новоутворень та індивідуально-психологічних відмінностей. Описано типологію когнітивних, афективних, ціннісних та конативних проявів асертивної поведінки підлітків. Досліджено психологічні детермінанти, що опосередковують розвиток асертивних якостей у підлітковому віці, виокремлено соціально-психологічні чинники, що забезпечують становлення асертивності підлітків за віковою та статевою ознакою. Розроблена та апробована програма оптимізації розвитку підліткової асертивності на основі отримання досвіду ефективної комунікації в умовах спеціально організованої підліткової інтеракції. |
|
Date |
2016
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/18334/1/%D0%9D%D0%86%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%90%D0%84%D0%92%20%D0%9B._%D0%94%D0%98%D0%A1.pdf
Ніколаєв, Леонід Олегович (2016) дисертація "Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації" Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|