Запис Детальніше

Система підтримки дистанційного навчання, як складова інформаційного середовища ВНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705026/
 
Title Система підтримки дистанційного навчання, як складова інформаційного середовища ВНЗ
E-learning system as a component of information educational environment Universities
Система поддержки дистанционного обучения, как составляющая информационной образовательной среды вуза
 
Creator Герасименко, І.В.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянуто різні підходи до класифікації систем
підтримки дистанційного навчання. Описано набір ритеріїв, що найбільш задовольняють вимогам ВНЗ. Уточнено изначення системи дистанційного навчання та системи підтримки дистанційного навчання. Визначено основні завдання що стоять перед ВНЗ в рамках використання інформаційного освітнього середовища та доповнено типовий варіант складу інформаційного освітнього середовища деякими додатковими підсистемами. Також запропоновано набір критеріїв класифікацій систем підтримки дистанційного навчання, що найбільш задовольнятиме вимогам ВНЗ.
Different going of the classification of the support's systems of the distance studies are considered in the article. The set of criteria which is most suitable
to the higher educational establishment is described.Determination of the controlled and support's system of the distance studies is specified. The basic tasks which stand before the higher educational establishment within the framework of the use of informative educational environment and the typical variant of the composition of informative educational environment are complemented by some additional subsystems.The set of the criteria of classifications of the systems of support of the distance studies which will be most suitable to the higher educational establishment is also offered.
В статье рассмотрены различные подходы к классификации
систем поддержки дистанционного обучения. Описано набор критериев, наиболее удовлетворяющих требованиям ВУЗа. Уточнено определение системы дистанционного обучения и системы поддержки дистанционного обучения. Определены основные задачи стоящие перед вузом в рамках использования информационной образовательной среды и дополнен типичный вариант состава информационной образовательной среды некоторыми дополнительными подсистемами. Также предложено набор критериев классификаций систем поддержки дистанционного обучения, наиболее удовлетворять требованиям вуза.
 
Publisher РВВ КГУ
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705026/1/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D1%84%D0%B0%D1%85%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
Герасименко, І.В. (2013) E-learning system as a component of information educational environment Universities Проблеми сучасної педагогічної освіти, 4 (40). pp. 22-30.