Запис Детальніше

Особливості та тенденції використання компп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладів післядипломної педагогічної освіти України

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705417/
http://ite.kspu.edu/Issue_28/p-19-43
 
Title Особливості та тенденції використання компп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладів післядипломної педагогічної освіти України
Особенности формирования и тенденции использования компьютерно ориентированной учебной среды заведений последипломного педагогического образования Украины
Features of Formation and Use Trends of Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education in Ukraine
 
Creator Колос, К.Р.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Сьогодення, охарактеризоване швидкозмінними реформами, обумовлює виявлення нових перспективних освітніх тенденцій у підвищення кваліфікації педагогічних працівників, врахування яких при організації та здійсненні навчально-пізнавального процесу у закладах післядипломної педагогічної освіти дозволить інтенсифікувати розвиток дошкільної, загальноосвітньої, позашкільної та вищої систем освіти. Результати наукових досліджень українських учених вказують на доцільність застосування інформаційно-комунікаційних технологій і електронних освітніх ресурсів під час проведення курсів підвищення кваліфікації та на необхідність здійснення на сучасному рівні ІКТ-підготовки педагогічних працівників як важливої складової їх професійної компетентності. Системна ефективна реалізація цього полягає у здійсненні проектування комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти та побудові ефективної методики його використання під час курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Внаслідок аналізу прогресивних практик щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах післядипломної педагогічної освіти України у статті виділено особливості та тенденції використання комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти, серед яких: оприлюднення на офіційних сайтах закладах відомостей щодо результатів своєї діяльності; налагодження електронного зв’язку через електронну пошту та форму; здійснення електронної реєстрації, а також докурсового діагностування слухачів; запровадження побудови і практичної реалізації індивідуальних освітніх траєкторій підвищення кваліфікації педагогічних працівників; оприлюднення електронного навчального розкладу; акумулювання професійного досвіду педагогічних працівників регіону за допомогою web-технологій; оприлюднення результатів прикладних наукових дослідженнях із проблем освіти у електронних освітніх виданнях чи безкоштовне дублювання друкованих видань у електронних версіях тощо. Врахування під час проектування цих особливостей і тенденцій сприяє формулюванню прогресивних теоретико-методичних засад формування та ефективного використання зазначеного середовища, а також виявленню стратегічних напрями розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти.
Настоящее, охарактеризованное быстросменными реформами, обусловливает выявление новых перспективных образовательных тенденций в повышение квалификации педагогов, учет которых при организации и осуществлении учебно-познавательного процесса в учреждениях последипломного педагогического образования позволит интенсифицировать развитие дошкольной, общеобразовательной, внешкольной и высшей систем образования. Результаты научных исследований украинских ученых указывают на целесообразность применения информационно-коммуникационных технологий и электронных образовательных ресурсов при проведении курсов повышения квалификации и необходимость осуществления на современном уровне ИКТ-подготовки педагогов как важной составляющей их профессиональной компетентности. Системная эффективная реализация этого заключается в осуществлении проектирования компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования и построении эффективной методики его использования во время курсов повышения квалификации педагогов. Вследствие анализа прогрессивных практик по использованию информационно-коммуникационных технологий в учреждениях последипломного педагогического образования Украины в статье выделены особенности и тенденции использования компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования, таких как: публикации на официальных сайтах заведений сведений о результатах своей деятельности; налаживание электронной связи через электронную почту и форму; осуществление электронной регистрации, а также докурсового диагностирования слушателей; введение построения и практической реализации индивидуальных образовательных траекторий повышения квалификации педагогов; обнародование электронного учебного расписания; аккумулирование профессионального опыта педагогов региона с помощью web-технологий; обнародование результатов прикладных научных исследованиях по проблемам образования в электронных образовательных изданиях или бесплатное дублирования печатных изданий в электронных версиях и тому подобное. Учет этих особенностей и тенденций при проектировании способствует формулировке прогрессивных теоретико-методических основ формирования и использования указанной среды, а также выявлению стратегических направления развития компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования.
Nowadays, characterized quick reforms makes identifying promising new educational trends in the training of teaching staff, which take account of the organization and implementation of teaching and educational process in institutions of postgraduate education will intensify the development of pre-school, secondary, higher and non-formal education systems. Research findings Ukrainian scientists point to the feasibility of ICT and e-learning resources during the training courses and the need for up to date ICT training of teaching staff as an important part of their professional competence. System effective implementation of this is the implementation of computer-oriented learning environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education and building effective methods of its use in courses teaching staff. As a result of the analysis of practices on the use of advanced information and communication technologies in the institutions of postgraduate education in Ukraine article highlighted features of formation and development trends of computer-oriented learning environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education, for example: publication on official websites of institutions of information on the results of their activities; establishing electronic communication via email and shape; implementation of electronic registration and diagnosing students before the courses begin; construction and implementation of practical realization of individual educational trajectories training teaching staff; publication of electronic timetable; accumulation of professional experience teaching staff in the region by means of web-technologies; publication of the results of applied research on problems of education in educational electronic media or duplicate free publications in electronic versions and more. The account of this in the design contributes to the formulation of advanced theoretical and methodological principles of formation and use of the environment and identify strategic directions of development of computer-oriented learning environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education.
 
Publisher Херсонський державний університет
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705417/1/019-043.pdf
Колос, К.Р. (2016) Features of Formation and Use Trends of Computer-Oriented Learning Environment of an Institute of Postgraduate Pedagogical Education in Ukraine Information Technologies in Education (28). pp. 19-41. ISSN 1998-6939