О ВОЗМОЖНОСТИ ИНТЕНСИФИКАЦИИ ТЕПЛОПЕРЕДАЧИ ВО ФРИКЦИОННЫХ УЗЛАХ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНОГО ТОРМОЗА ЛЕБЕДКИ
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
О ВОЗМОЖНОСТИ ИНТЕНСИФИКАЦИИ ТЕПЛОПЕРЕДАЧИ ВО ФРИКЦИОННЫХ УЗЛАХ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНОГО ТОРМОЗА ЛЕБЕДКИ
THE POSSIBILITY OF THE INTENSIFICATION OF THE HEAT TRANSFER IN FRICTION UNITS OF BAND-BLOCK BRAKES OF THE DRAW-WORKS ПРО МОЖЛИВІСТЬ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ТЕПЛОПЕРЕДАЧІ У ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛАХ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ БУРОВИХ ЛЕБІДОК |
|
Creator |
Вольченко, Александр Иванович
Киндрачук, Мирослав Васильевич Вольченко, Дмитрий Александрович Вольченко, Николай Александрович Скрыпнык, Василий Степанович |
|
Subject |
ленточно-колодочный тормоз; фрикционный узел; комбинированный тормозной шкив; тонкие и толстые диски; слои обода; теплоизоляция; теплопередача; управление тепловыделением
УДК 62-92.113 band-block brake; friction unit; combined brake pulley; thin and thick discs; rim layers; insulation; heat transfer; management of heat — стрічково-колодкове гальмо; фрикційний вузол; комбінований гальмів- ний шків; тонкі і товсті диски; шари обода; теплоізоляція; теплопередача; управління тепловиділенням УДК 62-92.113 |
|
Description |
Интенсификация теплопередачи во фрикционных узлах ленточно-колодочноготормоза буровой лебедки достигается путем выполнения тормозного шкивасоставным из различных материалов и имеющего различные конструктивныепараметры тормозных дисков. При этом слои обода тормозного шкива теплоизолированы между собой до внутренней вертикальной линии левой и правойреборды. Произведена оценка наиболее энергонагруженного участка комбинированного тормозного шкива и проиллюстрированы тепловые токи в нем и показано напряженно-деформированное состояние рабочей поверхности егообода.
The limiting the heating elements of friction units of the band-block brakes of the draw-worksis one of the most significant tasks of the parametric synthesis and design of friction pairs.The intensification of the heat transfer in friction units of the band-block brakes of the drawworksachieved by the performance of the pulley, composed of different materials and withdifferent design parameters of brake discs. The layers of pulley rim are insulated betweenthemselves to the inner vertical line of the left and right ledge. We’ve evaluated the most energy-loading areas of the combined brake pulley and illustrated thermal currents in it and showedthe stressstrain state of the working surface of its rim.There were the following questions: the design features of the composite brake pulley withzones of bimetals and it work; thermal management in the frictional interaction of pairs of frictionbrakes and heat balance; heat transfer processes in a combined pulley rim and the stressstrainstate. Інтенсифікація теплопередачі у фрикційних вузлах стрічково-колодкового гальма бурової лебідки досягається шляхом виконання гальмівного шківа складеним з різних матеріалів і що мають різні конструктивні параметри гальмівних дисків. При цьому шариобода шківа теплоізольовані між собою до внутрішньої вертикальної лінії лівої і правоїреборди. Зроблено оцінку найбільш енергонавантаженої ділянки комбінованого гальмівного шківа і проілюстровані теплові струми в ньому і показано напружено-деформований стан робочої поверхні його обода. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-01-11
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11034
10.18372/0370-2197.2(71).11034 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(71) (2016); 14-26
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(71) (2016); 14-26 Проблемы трения и изнашивания; № 2(71) (2016); 14-26 |
|
Language |
ru
|
|