Запис Детальніше

Літературознавча компетентність учителя-філолога як складний інтердисциплінарний феномен

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18455/
 
Title Літературознавча компетентність учителя-філолога як складний інтердисциплінарний феномен
Литературоведческая компетентность учителя-филолога как сложный интегративный феномен
Philology teacher theoretical literary competence as the complex interdisciplinary phenomenon
 
Creator Базиль, Людмила Олександрівна
 
Subject Всеукраїнські
 
Description У публікації зактуалізовано значущість літературознавчої компетентності в особистісно-професійному профілі вчителя української мови і літератури. Висвітлено результати теоретичного аналізу наукових праць та розвідок у галузі філологічної освіти, встановлено узагальнювально-наукові позиції розгляду літературознавчої компетентності особистості. Обґрунтовано авторське бачення природу означеного утворення, що увиразнюється характеристиками цілісності, поліфункціональності, гнучкості, відкритості, емерджентності, індивідуалізованості, екзистенційності, суб’єктності тощо. Показано, що літературознавча компетентність виявляється й розвивається у процесі осмислення літературно-художніх явищ, їх оцінки, інтерпретації та трансфесіоналізації виокремлених сенсів змісту текстів, розроблення й проектування раціональних схем і алгоритмів відповідних видів діяльності.
В публикации актуализируется значимость литературоведческой компетентности в личностно-профессиональном профиле учителя украинского языка и литературы. Представлены результаты теоретического анализа научных работ и исследований в области филологического образования, установлено обобщающие-научные позиции понимания литературоведческой компетентности. Обосновано авторское видение сущности указанного качества, которое детализируется характеристиками целостности, полифункциональности, гибкости, открытости, эмерджентности, индивидуализованости, экзистенции, субъектности и др. Показано, что литературоведческая компетентность проявляется и развивается в процессе осмысления литературно-художественных явлений, их интерпретации, трансфессионализации выделенных смыслов содержания текстов, разработки и проектирования рациональных схем и алгоритмов соответствующих видов деятельности.
The significance of literary competency in the personal and professional profile of Ukrainian language and literature teachers has been actualized in the paper. The results of theoretical analysis of scientific papers and researches in the field of philological education have been highlighted and generalized scientific positions for consideration of literary competency have been established. The author’s vision of the defined formation that is underlined by such characteristics as integrity, multifunctionality, flexibility, openness, emergence, individualization, existension, subjectivity, etc. has been justified. It has been demonstrated that literary competency is developed in the process of understanding literary and artistic phenomena, their evaluation, interpretation and transfessionalization of the selected meanings of texts’ content, development and design of rational schemes and algorithms of relevant types of activity.
 
Date 2016
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18455/1/L_Bazyl_T21stCCIEAS_IPPO.pdf
Базиль, Людмила Олександрівна (2016) Літературознавча компетентність учителя-філолога як складний інтердисциплінарний феномен The 21st Century Challenges in Education and Science: матеріали IV науково-педагогічних читань молодих учених, магістрантів, студентів іноземними мовами, 14 квітня 2016 року. с. 18-22.