Запис Детальніше

Психолого-педагогічні особливості навчання учнів основної школи здоров’язбережувальному використанню програмно-апаратних засобів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705444/
 
Title Психолого-педагогічні особливості навчання учнів основної школи здоров’язбережувальному використанню програмно-апаратних засобів
Психолого-педагогические особенности обучения учеников основной школы здоровьесберегающему использованию программно-аппаратных средств
Psycho-pedagogical features of basic school students’ learning for health-saving use of software and hardware tools.
 
Creator Носенко, Ю.Г.
Сухіх, А.С.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті наголошено на важливості врахування вікових особливостей учнів основної школи при навчанні їх здоров’язбережувальному використанню програмно-апаратних засобів. Проаналізовано основні психофізичні, психологічні і психолого-педагогічні особливості дітей підліткового віку, які необхідно враховувати під час планування та здійснення навчального процесу. Виокремлено низку умов навчання, надано рекомендації щодо формування компетентності учнів підліткового віку відносно здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів.
В статье отмечается важность учета возрастных особенностей учащихся основной школы при обучении их здоровьесберегающему использованию программно-аппаратных средств. Проанализированы основные психофизические, психологические и психолого-педагогические особенности детей подросткового возраста, которые необходимо учитывать при планировании и осуществлении учебного процесса. Выделен ряд условий обучения, предложены рекомендации по формированию компетентности учащихся подросткового возраста относительно здоровьесберегающего использования программно-аппаратных средств.
The article highlights the importance of taking into account the age peculiarities of students of the basic school at training their health-saving use of software and hardware tools. The main psychophysical, psychological and psycho-pedagogical features of adolescent children to be taken into account in the planning and implementation of the educational process are analyzed. A number of learning conditions, recommendations on the formation of adolescent students’ competence concerning the health-saving use of software and hardware tools is identified. It is emphasized that the formation of this competence contributes to the creation of a foundation for conscious and safe use of modern ICTs by students both at school and home and leisure.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705444/1/%D0%9D%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%D0%A1%D1%83%D1%85%D1%96%D1%85%20%28%D0%92%D0%B8%D1%89%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84.%29-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB..pdf
Носенко, Ю.Г. and Сухіх, А.С. (2016) Psycho-pedagogical features of basic school students’ learning for health-saving use of software and hardware tools. Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору, 2 (70). pp. 160-172.