Запис Детальніше

Управління професійною підготовкою фахівців в умовах університетського коледжу: теоретичний аспект

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/18538/
http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/74526
 
Title Управління професійною підготовкою фахівців в умовах університетського коледжу: теоретичний аспект
Управление профессиональной подготовкой специалистов в условиях университетского колледжа: теоретический аспект
Management of professional training in the conditions of university college: theoretical aspect
 
Creator Братко, Марія Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Досліджено теоретичні основи управління підготовкою фахівців в умовах вищого навчального закладу на засадах середовищного підходу. Встановлено, що середовищний підхід, завдяки своїм сутнісним особливостям, забезпечує опосередковане, через проектування освітнього середовища, управління становленням особистості у процесі здобуття фахової освіти, забезпечуючи умови для набуття фахової компетентності, загальнокультурного та особистісного розвитку .
There were studied theoretical grounds of the management of specialists’ training in conditions of the higher educational institution on the principles of environmental approach. There was actualized an essence of basic notions of environmental approach, components (personal, information-content, organizational-activity, spatial-substantive) and parts of polystructural educational function (educational-professional, educational-socializing, educational-cultural) of educational environment of the higher educational institution. On the base of analysis of educational environment phenomenon of the higher educational institution, modern approaches to the management of educational organizations there was made a conclusion, that due to its phenomenal features educational environment of the higher educational institution is the one of main factors of personal formation in the process of higher education. Environmental approach in education changes accents in pedagogical activity: the direct teacher’s influence on person is replaced by activity, directed on creation and development of environment that must satisfy educational needs of education recipient in the optimal order. It was established, that environmental approach due to its essential properties provides indirect (trough the projecting of educational environment) management of personal formation in the process of professional education, guaranteeing the conditions for gaining professional competence, general cultural and personal development
 
Publisher НВП ПП «Технологічний Центр» Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти"
 
Date 2016-07
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/18538/1/m_bratko.pdf
Братко, Марія Василівна (2016) Управління професійною підготовкою фахівців в умовах університетського коледжу: теоретичний аспект ScienceRise: Pedagogical Education (7 (3)). с. 9-16. ISSN 2519-4984, 2519-4976