Запис Детальніше

MATHEMATICAL MODEL OF WEAR CHARACTER FAILURE IN AIRCRAFT OPERATION

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MATHEMATICAL MODEL OF WEAR CHARACTER FAILURE IN AIRCRAFT OPERATION

МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ВІДМОВ ЗНОСОВОГО ХАРАКТЕРУ ПІД ЧАС ЕКСПЛУАТАЦІЇ АВІАЦІЙНОЇ ТЕХНІКИ
 
Creator Радько, Олег Віталійович
Молдован, Володимир Дмитрович
 
Subject wear; mathematical model; aviation engineering



зношування; математична модель; авіаційна техніка
УДК 621.891
 
Description In this paper the mathematical model of failures associated with wear during aircraft exploitationis developed. Тhe calculations of the distribution function, distribution density and failurerate gamma distribution at low coefficients of variation and the relatively low value of averagewear rate for the current time, which varies quite widely. The results coincide well with thephysical concepts and can be used to build different models of aircraft. Gamma distribution is apretty good model for failures that occur when wear of machines and mechanisms. By varyingthe ratio of variations, it can pick one that meets specific statistics in the calculations. When k= 1 will be exponential distribution law uptime, and with k = 12 ÷ 14 gamma distribution coincides well with the normal distribution.

Розроблена математична модель відмов, що пов’язані зі зношуванням авіаційної техніки під час її експлуатації. Проведені розрахунки функції розподілу,щільності розподілу та інтенсивності відмов гамма-розподілу при малих коефіцієнтах варіації та відносно низькому значенні середньої швидкості зношування для поточного часу, що змінюється в досить широких межах.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2016-10-26
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11152
10.18372/0370-2197.3(72).11152
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(72) (2016); 80-85
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(72) (2016); 80-85
Проблемы трения и изнашивания; № 3(72) (2016); 80-85
 
Language uk