Запис Детальніше

Тести як поліфункційний дидактичний інструментарій у змісті навчальної книги

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705660/
http://www.undip.org.ua/news/problemy_suchasnogo_pydruchnyka.php
 
Title Тести як поліфункційний дидактичний інструментарій у змісті навчальної книги
The tests as a multifunctional didactic toolkit in the content of the textbook
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті автор характеризує тести як поліфункційний дидактичний інструментарій навчальної книги, як засіб навчання та визначення рівня навченості та навчальних досягнень, як метод контролю здобутих знань і виявлення сформованих умінь та навичок, а також рівня інтелектуального розвитку особистості. Обґрунтовано переваги методу тестування у процесі оцінювання навчальних досягнень; проаналізовано види тестів та умови їх застосування. Тести як засіб вимірювання знань автор використала у процесі формування змісту посібника з метакурсу “Людинознавство”. Структура цієї навчальної книги така, що дає змогу навчати і контролювати засвоєння знань про людину. Зміст тестів викликає рефлексію, що спонукає до активнішого формування ціннісних орієнтацій.
The author describes the tests as a multifunctional didactic toolkit of textbook. Such test is toolkit for learning and a means of determining the level of training. The tests can be considered as a method of control of the acquired knowledge and as a method to identify skills. With the help of tests determine the level of intellectual development of the individual. In the article substantiate the advantages of testing in the process of evaluation of educational achievements; analyzes the types of tests and their conditions of use. In many ways evaluation is powerful toolkit in the management system of the educational institution, performs regulatory functions, functions of projecting and motivation for improving the quality of educational results. The educational textbook in which there is a clear didactic test system, is an important of toolkit for learning. This author used tests as a means of measuring of knowledge in the process forming of content of meta-course “Knowledge about the person”. In the content meta-course “Knowledge about the person” implemented different types of tests (for example, open answers, tests with expanded response – essay). There are many tests with closed answers. The structure of this textbook allows controlling the assimilation of knowledge about man. The content of the tests arouse the emotional reactions that positively affects the formation of values.
 
Publisher Пед. думка
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705660/1/VGO%20PSP%202016%20v17.pdf
Васьківська, Галина Олексіївна (2016) The tests as a multifunctional didactic toolkit in the content of the textbook Проблеми сучасного підручника, 17. pp. 50-60. ISSN ISBN 978-966-544-404-5