Запис Детальніше

Варіативний компонент змісту освіти старшої школи як важливий складник системи неперервної професійної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705704/
 
Title Варіативний компонент змісту освіти старшої школи як важливий складник системи неперервної професійної освіти
The variable component of content high school as an important element of the system of continuous professional education
 
Creator Кизенко, Василь Іванович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкривається провідна роль варіативного компонента змісту освіти старшої школи як важливого складника системи неперервної професійної освіти. На конкретних прикладах розглянуто роль авторської модернізації і створення навчальних програм курсів за вибором. Структурно-функціональний зміст варіативного компонента, інтегруючи аксіологічний, когнітивний, особистісний і діяльнісно-творчий компоненти, забезпечує загальні і специфічні дидактичні функцій курсів за вибором.
The article reveals the leading role of variable education component content of high school as an important component of continuing professional education. On the specific example analyzing the role of authors in modernization educational programs, we talk on the need to create of educational programs for the elective courses. The structural-functional content of variable component, the integration of axiological, cognitive, personal and creative components provides general and specific didactic functions of elective courses.
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705704/1/KVI_DTiP%202016.pdf
Кизенко, Василь Іванович (2016) The variable component of content high school as an important element of the system of continuous professional education Дидактика: теорія і практика. pp. 58-64.