The Use of Electronic Textbooks in Learning the Reflexology by Medical Students
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The Use of Electronic Textbooks in Learning the Reflexology by Medical Students
Использование электронных учебных пособий в процессе обучения рефлексотерапии врачей-курсантов Використання електронних навчальних посібників в процесі навчання рефлексотерапії лікарів-курсантів |
|
Creator |
Кулемзіна, Тетяна Володимирівна
Самора, Євген Юрійович Таран, Сергій Станіславович |
|
Description |
Given that at least half of the medical students have access to computers (at home or at work) and they know how to use them, the issue of creating and distributing electronic textbooks gets great relevance. This way of obtaining specific information is very easy to use and very easy to spread.Electronic textbooks create the preconditions for the transition to distance learning in medicine. Although the clinical medical disciplines studying full-time student is a traditional and very important. But electronic learning with use of modern computer equipment can significantly intensify the independent work of medical students.
Учитывая, что не менее чем половине врачей-курсантов доступны компьютеры (дома или на работе), и они умеют ими пользоваться, вопрос о создании и распространении электронных учебных пособий приобретает большую актуальность. Этот путь получения специальной информации очень удобным в использовании и достаточно легким в распространении.Электронные учебные пособия создают предпосылки для перехода к дистанционной форме обучения в медицине. И, хотя в клинических медицинских дисциплинах очная форма обучения является традиционной и очень важной, электронные формы обучения с помощью современного компьютерного оборудования могут существенно интенсифицировать самостоятельную работу врачей-курсантов. Викладання основ медичних знань було і залишається одним з найконсервативніших напрямів в системі освіті. Медична діяльність ґрунтується не на математично точних закономірностях, а на досвіді та інтуїції, як викладача, так і фахівця, що починає вивчення будь-якого розділу медицини.Рефлексотерапія, хоча і має наукове сучасне обґрунтування, але значною мірою продовжує використовувати багатовікові принципи і клінічні підходи, що покладені в основу традиційної східної медицини.Впровадження сучасних комп’ютерних технологій в практику вищої освіти не обійшло й медицину. У будь-якому випадку до початку контакту з пацієнтом лікар-курсант, який має бажання засвоїти знання та навички з нової спеціальності, повинен ретельно вивчити теоретичні основи відповідного лікувального методу і зрозуміти основні закономірності і взаємозв’язки.Теорія рефлексотерапії, як і будь-яка інша медична доктрина, традиційно вивчається курсантами по підручниках на паперовому носії. Це пояснюється тим, що основна література, тобто першоджерела з відомостями, які надавалися засновниками цього напрямку в медицині, видавалися дуже давно і з того часу не передруковувалися. Тому їх можна тільки придбати у букіністичних крамницях або отримати в якості ксерокопій.На сьогоднішній момент в процесі вивчення традиційної китайської медицини використовується і декілька підручників сучасних авторів, але й вони містять матеріал з вищезазначених джерел. Це пояснюється тим, що теоретичні положення цієї давньої науки з точки зору східної медицини змінилися мало.Говорячи про рефлексотерапію, слід зазначити, що умовою успішного її опанування є зміна сприйняття людини та хвороби. Оригінальним є погляд на етіологію і патогенез захворювань. Це досить складно, враховуючи підходи до процесу викладання в вищому медичному закладі.Труднощі для початківців представляє і специфічна східна термінологія.Комп’ютерні технології все інтенсивніше впроваджуються в усі сфери сучасного життя. Комп’ютерна техніка дозволяє вивести процеси пізнання і навчання на якісно новий рівень. При використанні комп’ютера з’являється можливість досить швидко опановувати матеріал з різних джерел, дозволяє розглядати різні аспекти матеріалу просторово та співставляти його одночасно з примітками та ілюстраціями.У своїй викладацькій практиці ми використовуємо оригінальний навчальний посібник з основ рефлексотерапії.Матеріал електронного підручника підрозділяється на два розділи – теоретичний і практичний. Доступ до них здійснюється із заголовної сторінки. Далі, в теоретичному розділі, увазі курсантів пропонується меню вибору основних теоретичних положень традиційної китайської медицини, таких як теорія інь-ян, цикл у-сін, поняття про цзан-фу органи. Для розуміння вказаних питань необхідні наочні схеми і таблиці (вони відкриваються за гіперпосиланнями).Підручник створений таким чином, що дозволяє співставляти текстовий та ілюстративний матеріал з обох розділів одночасно, дозволяючи лікарю скласти уявлення про шарову структуру та топографію біологічно активних точок, сполучені методики впливу на них, відпрацювати діагностичні алгоритми та інші навички тощо.Враховуючи, що не менше ніж половині лікарів-курсантів доступні комп’ютери (вдома або на роботі), і вони вміють ними користуватися, питання про створення і розповсюдження електронних навчальних посібників набуває велику актуальність. Цей шлях отримання спеціальної інформації є дуже зручним у використанні та досить легким у розповсюдженні.Електронні навчальні посібники створюють передумови для переходу до дистанційної форми навчання в медицині. І, хоча в клінічних медичних дисциплінах очна форма навчання є традиційною і дуже важливою, електронні форми навчання за допомогою сучасного комп’ютерного обладнання можуть суттєво інтенсифікувати самостійну роботу лікарів-курсантів. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2013-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/21
|
|
Source |
New computer technology; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 41-42
Новітні комп'ютерні технології; Том 4 (2006): Проблеми підготовки та перепідготовки фахівців у сфері інформаційних технологій; 41-42 Новые компьютерные технологии; Том 4 (2006): Проблемы подготовки и переподготовки специалистов в сфере информационных технологий; 41-42 2309-1460 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/21/14
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|