Запис Детальніше

The Use of Information Technology in Learning of Elements of Stochastics

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The Use of Information Technology in Learning of Elements of Stochastics
Использование информационных технологий при обучении элементам стохастики
Використання інформаційних технологій при навчанні елементів стохастики
 
Creator Ліпінська, Алла Володимирівна
 
Description Today, there are many applications that can be useful in learning of Stochastics elements. Among them the most suited for the school are GRAN and Derive. Stochastics necessitates  nature necessitates solving problems that are quite cumbersome and time-consuming. It is a big obstacle to achieving high academic results in practical classes of the elements of Stochastics.Using information technology teacher is able to organize learning in an other way. He can teach students to compose algorithms solving a particular problems and save the time. It becomes possible to focus to concentrate on clarifying the nature of the phenomena, their properties, causal relations , various features.
На сегодня существует достаточно много программ, которые могут пригодиться учителю математики при изучении элементов стохастики, среди них наиболее приспособленными для школы является GRAN и Derive. Прикладной характер стохастики обусловливает необходимость решения задач, которые являются довольно громоздкими и отнимают много времени, что является значительным препятствием для достижения высоких учебных результатов на практических занятиях по элементам стохастики .При использовании информационных технологий учитель получает возможность организовать процесс обучения по-другому, а именно - научить учащихся составлять алгоритмы решения задач конкретного типа и сэкономить при этом время. Появляется возможность основное внимание сосредоточить на выяснении сущности изучаемых явлений, их свойствах, причинно-следственных связях, различных особенностях.
Бурхливий розвиток інформатики та ІТ загострюють перед освітою завдання розширення практики використання новітніх технологій навчання, вдосконалюють освітні методики у багатьох педагогічних дослідженнях останніх років. Особливу увагу при цьому приділяють розробці шляхів формування мислення, цілеспрямованому розвитку інтелекту, навчанню прийомів пізнавального пошуку. Впровадження в педагогічну практику проведення інтегрованих занять посідає особливе місце у формуванні зазначених якостей у учнів.Вирішуючи проблему використання комп’ютера в процесі навчання стохастики, варто виходити не стільки з функціональних характеристик комп’ютера і бажання використати його в навчальному процесі, скільки з методичної системи навчання елементів стохастики, аналіз якої повинен показати, які навчальні завдання можуть бути вирішені тільки засобами комп’ютера, тому що інші дидактичні засоби менш ефективні або їх застосування взагалі неможливе. Використання комп’ютера дозволяє реалізувати принципи розвиваючого навчання у взаємозв’язку в певній системі:проводити навчання на високому рівні складності в зоні найближчого розвитку кожного учня;навчати у швидкому темпі, оскільки комп’ютер дозволяє збільшити нормативно можливу кількість навчального матеріалу;відвести провідну роль теоретичному матеріалу;забезпечити систематичний розвиток кожного учня (сприяти розвитку спеціальних прийомів розумових дій: підведення під поняття, добір суттєвих ознак та загальних, порівняння, аналіз, синтез тощо) [1].У процесі навчання елементів стохастики вчителю доводиться майже на кожному уроці оперувати різноманітними статистичними даними, які він подає частіше всього в усній або табличній формі, що можливо лише при проведенні мотивації, створенні проблемних ситуацій. Для наведення прикладів статистичних даних та розв’язування задач зручно використовувати комп’ютер.Використання комп’ютерів в навчанні, крім допомоги у виконанні дидактичних завдань, активізує дослідницьку діяльність учнів, надає можливості розкрити творчий потенціал учнів, якомога більше задовольнити пізнавальні потреби дітей, відповідно до їхніх нахилів і здібностей.Ефективне засвоєння знань учнями за умов широкого впровадження засобів нових інформаційних технологій навчання (НІТН) значною мірою залежить від наявних педагогічних програмних засобів. Суттєвий вплив НІТН на інтенсифікацію навчального процесу підтверджується практикою вивчення курсу стохастики і, зокрема, педагогічною діяльністю автора.Учні з високим рівнем навчальної активності витрачають на вивчення курсу стохастики у 1,5 – 2 рази менше часу від запланованого для вивчення. Супроводжується вивчення елементів стохастики демонстрацією конкретних моделей на уроках, практичних заняттях, лабораторних проектах.На основі аналізу психолого-педагогічних особливостей комп’ютерного навчання сформулюємо методичні принципи застосування НІТН при вивченні елементів стохастики:розвиток мислення, умінь, навичок розв’язування задач;знайомство з розділами математики, які не входять до програми шкільного курсу математики або є новими для нього;використання професійно-орієнтованих задач.Вплив НІТН на зміст навчання проявляється у:розширенні та поглибленні теоретичних основ курсу математики;поглибленні міжпредметних зв’язків;включенні до змісту навчання вивчення стратегій навчання, засобами власної навчальної діяльності [2].На сьогодні існує досить багато програм, які можуть стати в нагоді вчителю математики при вивченні елементів стохастики, серед них найбільш пристосованими для школи є GRAN та Derive. Прикладний характер стохастики зумовлює необхідність розв’язування задач, які є досить громіздкими і віднімають багато часу, що є значною перешкодою для досягнення високих навчальних результатів на практичних заняттях з елементів стохастики. Хоча позитивних результатів можна досягти лише за умови гармонійного поєднання традиційних і новітніх технологій навчання.Під час використання інформаційних технологій вчитель отримує змогу організувати процес навчання по-іншому, а саме – навчити учнів складати алгоритми розв’язування задач конкретного типу з використанням НІТН і зекономити при цьому час. З’являється можливість основну увагу зосередити на з’ясуванні сутності явищ, які вивчаються, їхніх властивостях, причинно-наслідкових зв’язках, різноманітних особливостях.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2013-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/22
 
Source New computer technology; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 43-44
Новітні комп'ютерні технології; Том 4 (2006): Проблеми підготовки та перепідготовки фахівців у сфері інформаційних технологій; 43-44
Новые компьютерные технологии; Том 4 (2006): Проблемы подготовки и переподготовки специалистов в сфере информационных технологий; 43-44
2309-1460
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/22/15
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology