Формування операційної предметної моделі фахівця при вивченні дисципліни «інформатика»
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування операційної предметної моделі фахівця при вивченні дисципліни «інформатика»
Формирование операционной предметной модели специалиста при изучении дисциплины «Информатика» Formation of the operating model of specialist in the study of the subject "Informatics" |
|
Creator |
Грицук, Юрий Валериевич
Моісеєнко, Віктор Олексійович |
|
Description |
Підвищення якості підготовки спеціалістів вищими навчальними закладами на сучасному етапі передбачає значне поліпшення контролю навчальної роботи студентів як важливого засобу управління процесом навчання. Ця проблема стає більш актуальною в умовах реформування вищої освіти України, приєднання країни до Болонської конвенції та впровадження в навчальний процес кредитно-модульної системи у відповідності до вимог ECTS [1; 2].Методичне забезпечення навчальної діяльності студента з дисципліни «Інформатика» базується на предметної моделі фахівця, яка, в свою чергу, складається з семантичної, процедурної, тематичної, функціональної і операційної моделей. Зміст компонентних складових детально аналізується колективом кафедри, уточнюється за рахунок узгоджень із зацікавленими суміжними навчальними підрозділами, перевіряється на відповідність нормативній моделі (державному стандарту) і затверджується завідувачем кафедри.Операційна предметна модель фахівця – це система умінь, якою він повинен оволодіти при засвоєнні знань семантичного та процедурного характеру. Оскільки уміння – це засвоєний людиною спосіб дій, то система навчальних дій повинна відповідати системі умінь. Основою побудови системи умінь є послідовний характер їх формування: попередні, раніше сформовані уміння, повинні входити складовою частиною до тих, які формуються пізніше [2].Кафедрою вищої і прикладної математики та інформатики ДонНАБА застосовуються такі завдання, що передбачають знання студента з тих попередніх складових навчального матеріалу, які в самому завданні не сформульовані, але без них не можна дати правильної відповіді. Тобто конструкція відповіді передбачає ланцюг понять, співвідношень, висновків, теорем тощо, які у самій відповіді відсутні.Наприклад. Завдання[3]: Розподілити змінні по комірках і записати формульний вираз для табличного процесора Excel (надається формульний вираз в чисельно-літерній символіці).Рішення: Представимо рішення у вигляді послідовності операцій, які необхідно виконати для отримання рішення:Операція 1:Визначимо всі змінні, використовувані в даному формульному виразі: a, x.Операція 2:Розподілимо змінні по комірках. Нехай в комірці А1розташовуватиметься зміннаa, в комірці А2 –x.Операція 3:Для правильного обчислення величини W достатньо перевірки двох з трьох вказаних умов, оскільки невиконання (хибне значення) будь-яких двох умов означає виконання (істинність) третьої умови. Т.ч. очевидним є використання двох функцій ЕСЛИ, які будуть вкладеними одна в іншу, тобто для першої функції ЕСЛИ в якості значение_если_ложь виступатиме друга функція ЕСЛИ, яка перевірятиме другу логічну умову.Операція 4:Сформулюємо логічну умову (лог_выражение), яку необхідно перевірити в першій функції ЕСЛИ: .Операція 5:Для умови, сформульованої в операції 4, сформулюємо решту аргументів функції ЕСЛИ: значение_если_истина:значение_если_ложь:ЕСЛИОперація 6: Запишемо остаточний вид формульного виразу для Excel: Правильна відповідь записується у вигляді формульного виразу для Excel одним рядком. Ця коротка відповідь свідчить про те, що цим завданням проконтрольовано такий обсяг навчального матеріалу: що таке формульний вираз в Excel, його складові і порядок запису формульного виразу, пріоритет знаків арифметичних дій, що таке вбудовані функції Excel, їх аргументи, вміння використовувати вкладені дужки. Правильна відповідь свідчить також про те, що студент володіє вмінням вирішувати деякі інженерні задачі.
Повышение качества подготовки специалистов вузами на современном этапе предусматривает значительное улучшение контроля за учебной работой студентов как важного средства управления процессом обучения. Эта проблема становится более актуальной в условиях реформирования высшего образования Украины, присоединение страны к Болонской конвенции и внедрение в учебный процесс кредитно-модульной системы в соответствии с требованиями ECTS [1, 2]. Improving the quality of training in higher educational establishments at present provides a significant improvement in the control of training students as an important means of learning management. This problem is more relevant in terms of reforming higher education in Ukraine, the country's joining the Bologna Convention and implementation of the learning process credit-modular system in accordance with the ECTS [1, 2]. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2013-11-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/41
|
|
Source |
New computer technology; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 17-18
Новітні комп'ютерні технології; Том 4 (2006): Проблеми підготовки та перепідготовки фахівців у сфері інформаційних технологій; 17-18 Новые компьютерные технологии; Том 4 (2006): Проблемы подготовки и переподготовки специалистов в сфере информационных технологий; 17-18 2309-1460 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/41/34
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|