Запис Детальніше

Increasing the practical significance of computer sciences learning in economic universities

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Increasing the practical significance of computer sciences learning in economic universities
Повышение практической значимости изучения компьютерных дисциплин в экономических ВУЗах
Підвищення практичної значущості навчання комп’ютерних дисциплін в економічних ВНЗ
 
Creator Боско, Ольга Миколаївна
Гринь, Наталя Володимирівна
 
Description We offer to study various industry-specific packages for accountants and finance (such as "Parus" and "Galktyka") during learning the subject "Information Systems". These measures greatly improve the conditions of teaching of computer science and provide dynamic workshops.
На практических занятиях по дисциплине "Информационные системы" предлагаются к изучению различные специализированные отраслевые пакеты для бухгалтеров и финансистов, такие, например, как "Парус" и "Галактика". Такие меры значительно улучшают условия преподавания компьютерных дисциплин, добавляют динамичности практическим занятиям, что является целесообразным, учитывая студенческий возраст, в котором преобладает молодежь до двадцати трех лет.
Необхідність звернути увагу на деякі спільні проблеми, які виникають на початку навчанні студентів комп’ютерних дисциплін будь-якого фахового напряму, виникла вже давно. Це, по-перше, різний користувацький рівень: з одного боку – взагалі страх сісти за комп’ютер, з другого боку – вільне користування Інтернетом, досить висока швидкість набору тексту тощо. По-друге, прірва між викладанням та реаліями життя, що викликає у студентів невдоволеність і в зв’язку з цим спадає стимул у навчанні. По-третє, схоластичне навантаження при читанні лекцій, яке, на нашу думку, також не підтримує зацікавленість студентів.Ми вважаємо, що виникає потреба більш ретельно висвітлювати ці проблеми та ділитись досвідом боротьби з ними. Деякі заходи, які застосовуються на практиці у нашому інституті, ми пропонуємо до уваги.Нами не однократно підкреслювалась роль такої дисципліни, як “Прикладне програмне забезпечення”, яка повинна подолати прірву між практичним застосуванням та теоретичним навчанням. Її унікальність полягає в можливості швидкого перетворення змісту лабораторних робіт стосовно практичних потреб програмного забезпечення фахівців різних напрямів народного господарства.Впродовж декількох років ми розглядали різні схеми комплектів лабораторних робіт саме на основі тих дисциплін, які вивчають студенти за фахом і які є теоретичною основою їхньої майбутньої професії. Перших два семестри мають спільних характер, але відрізняються вони саме набором спеціалізованих задач, розроблених саме з урахуванням фахової специфіки. Розгалуженість виникає саме в той момент, коли студенти фаху “Фінанси” виходять на останній етап вивчення комп’ютерних дисциплін.Прикладом гнучкості дисципліни “Прикладне програмне забезпечення” є розроблена нами методика вивчення програми “БЕСТ-ЗВІТ” для студентів спеціальності “Облік та аудит”, актуальність якої в наш час визначається підтримкою таких державних установ, як податкова інспекція, де згідно останнім вимогам, необхідно кожну звітну форму оформити як в печатній формі, так і в електронному вигляді в базовому форматі. Детальне вивчення програми було покладене в основу лабораторних завдань, які разом утворюють рішення комплексної задачі. Студенти наочно розглядають основні форми звітності по підприємствам, які до цього розглядалися лише в теоретичному вигляді в інших дисциплінах. Це дає змогу набути більш практичні навички роботи майбутнім фахівцям.В третьому семестрі “фінансисти” мають можливість детально ознайомитись з базами даних на прикладі бази даних Access. Методика викладання відрізнялась від загальноприйнятої системи тим, що, особливу увагу, в першу чергу було звернено саме на прояв індивідуальної творчості студентів. Треба зазначити, що поновлення лабораторного матеріалу відбувається щорічно. І основою для цього є постійні зміни в законодавстві. Для дидактичних матеріалів широко використовуються статті з таких достатньо відомих фахових журналів, як “Комп’ютер та бухгалтер”, інша література видавництва “Фактор”. Це викликає певну зацікавленість у студентства, адже з посиланням на цю літературу вони постійно стикаються на заняттях з інших фахових дисциплін.На практичних заняттях з дисципліни “Інформаційні системи” пропонуються до вивчення різні спеціалізовані галузеві пакети для бухгалтерів та фінансистів, такі, наприклад, як “Парус” та “Галактика”. Наша кафедра приймає активну участь у проекті програми для навчальних закладів корпорації «Парус», яка безкоштовно поширює свої програмні продукти, а також обіцяє необхідну підтримку для організації їх вивчення, зокрема, методичну підтримка у вигляді презентаційних матеріалів та розробок методик викладання. Корпорація “Парус” в рамках програми проводить ряд конкурсів на кращу студентську роботу і автори кращих робіт одержують цінні подарунки, а також заохочувальні призи. Програмні продукції цієї корпорації рекомендовані для вивчення авторами підручників з інформаційних систем бухгалтерського обліку, тому є доцільним звернути увагу ВНЗ на таку акцію.Розвиток дилерської мережі корпорації “Галактика” дав можливість також звертатись до її представників з метою тісної співпраці між корпорацією та викладачами ВНЗ. В Інституті ділового адміністрування вводиться практика залучення провідних представників корпорації до викладання теми “Особливості інформаційної технології оброблення економічної інформації в корпоративних інформаційних системах”. Це дає можливість студентам “з перших рук” отримати інформацію про сучасні корпоративні інформаційні системи і їх конкретне застосування в умовах реально діючих підприємств. В рамках співробітництва передбачено курс у вигляді лекційного матеріалу, присвяченого корпоративним системам, а також практичне заняття з використанням програмного пакету “Галактика”. На практичних заняттях студенти мають можливість наочно переконатись в доцільності придбання навичок роботи в програмному виробі “Галактика”.Такі заходи значно поліпшують умови викладання комп’ютерних дисциплін, надають динамічності практичним заняттям, що є доцільним, враховуючи студентський вік, в якому панує молодь до двадцяти трьох років.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2013-10-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article