Кілька зауважень щодо методичного забезпечення викладання вищої математики при дистанційній формі навчання (з досвіду роботи)
Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Кілька зауважень щодо методичного забезпечення викладання вищої математики при дистанційній формі навчання (з досвіду роботи)
Несколько замечаний относительно методического обеспечения преподавания высшей математики при дистанционной форме обучения (из опыта работы) Some remarks about methodological provision of higher mathematics teaching in distance learning (from experience) |
|
Creator |
Зубко, Людмила Василівна
|
|
Description |
До дистанційної форми навчання звертаються в основному люди які, на жаль, мають або слабку шкільну підготовку або ж давно закінчили середній учбовий заклад. При цьому слід відмітити в цих людях певне бажання вчитися, а не тільки одержати диплом з вищої освіти. До того ж дистанційна форма навчання наближує викладачів вузу до студентів, створює більш комфортні умови для роботи студентів, дозволяє раціональніше використовувати час для навчання. Така ситуація призводить до певних особливостей в організації та методичному забезпеченні учбового процесу.Мені довелось викладати вищу математику студентам дистанційної форми навчання в смт Калинівка Вінницької області. Хочу розповісти про основні труднощі в цьому процесі. Перша і важлива складність – відсутність необхідної літератури як в бібліотеках міста, так і в самих студентів. Тому я вважаю, що забезпечення учбового процесу треба починати з підготовки довідника чи то посібника з елементарної математики. Матеріал доцільно починати з дій над дробами, розкриття дужок, формул скороченого множення. Далі потрібно навести формули для знаходження коренів квадратного рівняння, властивостей логарифмів, різних функцій. І обов’язково до кожної формули, або ж до декількох навести приклад (розв'язати квадратне рівняння, обчислити логарифм і т.д.). Вважаю, що методичні посібники для дистанційної форми навчання повинні бути іншими ніж для студентів стаціонару або заочників. До того ж, в зв’язку з великою кількістю спеціальностей по яким ведеться навчання, доцільно робити такі посібники не за семестрами, а за темами. В цих виданнях теоретичний матеріал слід давати в конспективному викладі, а прикладів повинно бути значно більше ніж звичайно (причому підібрати їх потрібно таким чином, щоб студент міг більшу частину контрольної роботи виконати самостійно, за аналогією з прикладами). Це додасть трохи впевненості в своїх силах людям, що навчаються.Спілкуючись з колегами, що їздили у відрядження до “дистанційників”, та виходячи з власного досвіду, хочу зазначити таку особливість: серед студентів є певна кількість людей, які бажають отримати на екзаменах оцінки “добре” та “відмінно”. Тому було б добре в кінці кожного методичного посібника навести питання та завдання, які відповідають більш високому рівню знань з вищої математики. Важливо переконати кожного студента в тому, що він не тільки хоче, але й зможе вивчити курс вищої математики та успішно скласти екзамен.
Считаю, что методические пособия для дистанционной формы обучения должны быть отличным от пособий для студентов стационара или заочников. К тому же целесообразно делать такие пособия не по семестрам, а по темам. Хочу также отметить такую особенность: среди студентов есть определенное количество людей, желающих получить на экзаменах оценки "хорошо" и "отлично". Поэтому было бы хорошо в конце каждого методического пособия давать вопросы и задачи, которые соответствуют более высокому уровню знаний по высшей математике. I think the manuals for distance learning should be other than the manuals for students of stationary or external form of learning. In addition, it is advisable to make such manuals not by semesters but by topics. I would also like to note the following feature: there are certain number of students, who want to get evaluation "good" and "excellent" on exams. So it would be well to give questions and tasks that meet a higher level of knowledge of higher mathematics at the end of each manual. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-04-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/432
|
|
Source |
Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 201-202
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 201-202 Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 201-202 2309-1487 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/432/417
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school
|
|