The state of readiness of prospective teachers to local lore work with students of Elementary School
Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The state of readiness of prospective teachers to local lore work with students of Elementary School
Стан готовності майбутніх учителів до краєзнавчої роботи з учнями початкової школи Состояние готовности будущих учителей к краеведческой работе с учащимися начальной школы |
|
Creator |
Брижак, Надія Юріївна
|
|
Description |
We held constant stage of the experiment in order to optimize the educational process and increase its efficiency for the formation of readiness of prospective teachers to local lore work with students of Elementary School. Research showed that prospective teachers prefer the particular facts of local history, but not motives become highly qualified specialists or conscientiously study any subjects of interest.
— С целью оптимизации учебно-воспитательного процесса и повышения его эффективности на пути формирования готовности будущих учителей к краеведческой работе с учащимися начальной школы был проведен констатирующий этап эксперимента. Исследование показало, что будущие учителя предпочитают мотивам стать высококвалифицированными специалистами, добросовестно изучать любые дисциплины, интерес к конкретным краеведческих фактов. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2013-11-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/199
|
|
Source |
Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 8 (2013); 236-243
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 8 (2013); 236-243 Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 8 (2013); 236-243 2309-1487 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/199/189
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school
|
|