Моделирование учебной предметной области, или предметная модель обучаемого
Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Моделирование учебной предметной области, или предметная модель обучаемого
Моделювання навчальної предметної області, або предметна модель учня Simulation of educational subject area or subject learner model |
|
Creator |
Атанов, Геннадій Олексійович
|
|
Description |
—
Модель учня є одним з центральних понять сучасної дидактики. В даний час моделювання учня є напрямком штучного інтелекту в навчанні, що активно розвивається, під яким розуміють нову методологію психологічних, дидактичних і педагогічних досліджень з моделювання поведінки людини в процесі навчання, що спирається на методи інженерії знань. Learner model is one of the central concepts in modern didactics. Currently, learner modeling is a developing area of artificial intelligence in education, which is defined a new methodology of psychological, didactic and pedagogical research on modeling human behavior in the learning process, based on knowledge engineering methods. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2013-11-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/130
|
|
Source |
Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51 Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51 2309-1487 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/130/121
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school
|
|