Запис Детальніше

Моделирование учебной предметной области, или предметная модель обучаемого

Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделирование учебной предметной области, или предметная модель обучаемого
Моделювання навчальної предметної області, або предметна модель учня
Simulation of educational subject area or subject learner model
 
Creator Атанов, Геннадій Олексійович
 
Description
Модель учня є одним з центральних понять сучасної дидактики. В даний час моделювання учня є напрямком штучного інтелекту в навчанні, що активно розвивається, під яким розуміють нову методологію психологічних, дидактичних і педагогічних досліджень з моделювання поведінки людини в процесі навчання, що спирається на методи інженерії знань.
Learner model is one of the central concepts in modern didactics. Currently, learner modeling is a developing area of artificial intelligence in education, which is defined a new methodology of psychological, didactic and pedagogical research on modeling human behavior in the learning process, based on knowledge engineering methods.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2013-11-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/130
 
Source Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51
Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 1 (2003): Theory and methods of learning fundamental disciplines in high technical school; 28-51
2309-1487
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/130/121
 
Rights Copyright (c) 2014 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school