The adaptation of foreign students to study natural and mathematical sciences in Ukrainian universities
Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The adaptation of foreign students to study natural and mathematical sciences in Ukrainian universities
Адаптация иностранных студентов к изучению естественно-математических дисциплин в отечественных ВУЗах Адаптація іноземних студентів до вивчення природничо-математичних дисциплін у вітчизняних ВНЗ |
|
Creator |
Віхрова, Олена Вікторівна
Зінонос, Наталя Олексіївна |
|
Description |
The problem of adaptation of foreign students of preparatory departments to study natural and mathematical sciences in Ukrainian universities are reviewed. The essence of the adaptation process based on separation of its components are revealed; specified the content of each stage of the process of adaptation of foreign students in pre-university stage of education; allocated a range of issues, the solution of which will improve the quality of teaching foreign students of mathematics and science in the preparatory department. В статье рассматривается проблема адаптации студентов-иностранцев подготовительных факультетов к изучению естественно-математических дисциплин в отечественных высших учебных заведениях. Раскрывается сущность адаптационного процесса на основе выделения его составляющих; конкретизируется содержание каждого этапа процесса адаптации иностранных студентов в довузовской этапе обучения; выделяется круг вопросов, решение которых будет способствовать повышению качества обучения студентов-иностранцев дисциплинам естественно-математического цикла на подготовительном факультете. У статті розглядається проблема адаптації студентів-іноземців підготовчих факультетів до вивчення природничо-математичних дисциплін у вітчизняних вищих навчальних закладах. Розкривається сутність адаптаційного процесу на основі виокремлення його складових; конкретизується зміст кожного етапу процесу адаптації іноземних студентів на довузівському етапі навчання; виділяється коло питань, розв’язання яких сприятиме підвищенню якості навчання студентів-іноземців дисциплінам природничо-математичного циклу на підготовчому факультеті. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2017-02-05
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/589
|
|
Source |
Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 7 (2012); 34-39
Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 7 (2012); 34-39 Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 7 (2012); 34-39 2309-1487 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/589/632
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school
|
|