Запис Детальніше

The essence and meaning of «research competence»

Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The essence and meaning of «research competence»
Суть и содержание понятия «исследовательская компетентность»
Сутність та зміст поняття «дослідницька компетентність»
 
Creator Головань, Микола Степанович
Яценко, Валерій Валерійович
 
Description The article reveals the essence of the concept of "research competence". Research expertise – a holistic, integrative quality of personality that combines the knowledge, skills and experience of the researcher, value relationships and personal qualities, and is manifested in the willingness and ability to carry out research to acquire new knowledge through the application of scientific knowledge, creativity setting goals, planning, decision making, analysis and evaluation of research results.
In the structure of research competence authors identify motivational and evaluative, cognitive, practical and action-reflective components that perform motivational, value-oriented, cognitive, productive and regulatory functions.
The basis of the amount of research competence skills to identify problems, formulate a hypothesis, select appropriate methods for conducting research and to process the results, analyze results, conduct scientific discussions, to implement research findings into practice.
В статье раскрывается сущность понятия "исследовательская компетентность". Исследовательская компетентность – это целостное, интегративное качество личности, сочетающее в себе знания, умения, навыки, опыт деятельности исследователя, ценностные отношения и личностные качества и проявляется в готовности и способности осуществлять исследовательскую деятельность с целью получения новых знаний путем применения методов научного познания, творческого подхода постановки целей, планировании, принятии решений, анализе и оценке результатов исследовательской деятельности.
В структуре исследовательской компетентности авторы выделяют мотивационно-ценностный, когнитивный, деятельностно-практический и рефлексивный компоненты, которые выполняют побудительную, ценностно-ориентационную, познавательную, результативную и регулятивную функции.
Основу исследовательской компетентности составляют умения выявлять проблему, формулировать гипотезу, подбирать соответствующие методы проведения исследования и осуществлять обработку полученных результатов, анализировать полученные результаты, вести научные дискуссии, внедрять результаты научных исследований в практику.
У статті розкривається сутність поняття “дослідницька компетентність”. Дослідницька компетентність – це інтегративна якість особистості, що поєднує в собі знання, уміння, навички, досвід діяльності дослідника, ціннісні ставлення та особистісні якості і виявляється в готовності і здатності здійснювати дослідницьку діяльність з метою отримання нових знань шляхом застосування методів наукового пізнання, творчого підходу в постановці цілей, плануванні, прийнятті рішень, аналізі та оцінці результатів дослідницької діяльності.
У структурі дослідницької компетентності автори виділяють мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-практичний та рефлексивний компоненти, які виконують спонукальну, ціннісно-орієнтирну, пізнавальну, результативну та регулятивну функції.
Основу дослідницької компетентності складають уміння виявляти проблему, формулювати гіпотезу, підбирати відповідні методи проведення дослідження та здійснювати обробку отриманих результатів, аналізувати отримані результати, вести наукові дискусії, упроваджувати результати наукових досліджень у практику.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2017-02-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/590
 
Source Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 7 (2012); 55-62
Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 7 (2012); 55-62
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 7 (2012); 55-62
2309-1487
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/590/633
 
Rights Copyright (c) 2012 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school