Запис Детальніше

Some trends and problems of modern engineering education in Ukraine after the Bologna Process

Журнал "Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Some trends and problems of modern engineering education in Ukraine after the Bologna Process
Некоторые тенденции и проблемы современного инженерного образования в Украине после присоединения к Болонскому процессу
Деякі тенденції та проблеми сучасної інженерної освіти в Україні після приєднання до Болонського процесу
 
Creator Кобець, Анатолій Степанович
Дем’яненко, Анатолій Григорович
 
Description We discuss the current state of higher education in Ukraine. Drawn attention to the trends seen in recent years in higher engineering, including agriculture, education, namely the substantial reduction of its fundamental, in contrast to Europe, and "instant pragmatism", especially after the accession to the Bologna Declaration in turn leads to the preparation of "consumer" and "friendly" foreign cars and technology. The necessity of improving the quality of education as the basis of quality of production, food quality and quality of life in Ukraine, which, in turn, is impossible without preserving its fundamental. Offered some measures to improve the quality of higher engineering education in Ukraine.
Обсуждается современное состояние высшего образования в Украине. Привлекается внимание к тенденциям, которые просматриваются в последнее время в высшей инженерной, в том числе и аграрной, образовании, а именно, существенного снижения уровня ее фундаментальности, в противовес стран Европы, и "мгновенного прагматизма", особенно после присоединения к Болонской декларации, в свою очередь приводит к подготовке "потребителей" и "пользователей" иностранных машин и технологий. Подчеркивается необходимость повышения качества образования, как основы качественного производства, качественного питания и качественной жизни в Украине, что, в свою очередь, невозможно без сохранения ее фундаментальности. Предлагаются некоторые меры, направленные на повышение качества высшего инженерного образования в Украине.
Обговорюється сучасний стан вищої освіти  в Україні. Привертається увага до тенденцій, які проглядаються останнім часом у вищій інженерній, у тому числі і аграрній, освіті, а саме, суттєвого зниження рівня  її фундаментальності, у противагу до країн Європи, та “миттєвого прагматизму”, особливо після приєднання до Болонської декларації, що в свою чергу призводить до підготовки “споживачів” та “користувачів” закордонних машин та технологій . Наголошується на необхідності підвищення якості освіти, як основи якісного виробництва, якісного харчування та якісного життя в Україні, що, в свою чергу, неможливо без збереження її фундаментальності. Пропонуються деякі заходи, спрямовані на підвищення якості вищої інженерної  освіти в Україні.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2017-02-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/591
 
Source Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school; Vol 7 (2012); 112-116
Теория и методика обучения фундаментальным дисциплинам в высшей школе; Vol 7 (2012); 112-116
Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі; Vol 7 (2012); 112-116
2309-1487
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/fund/article/view/591/631
 
Rights Copyright (c) 2012 Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school