INTRODUCTION OF STEAM EDUCATION WITH THE USE OF 3D TECHNOLOGIES: MODELLING, SCANNING AND PRINTING
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INTRODUCTION OF STEAM EDUCATION WITH THE USE OF 3D TECHNOLOGIES: MODELLING, SCANNING AND PRINTING
ВПРОВАДЖЕННЯ STEAM НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ 3D ТЕХНОЛОГІЙ: МОДЕЛЮВАННЯ, СКАНУВАННЯ ТА ДРУК |
|
Creator |
Morze, Nataliia; Київський університет імені Бориса Грінченка
Varchenko-Trotsenko, Liliia; Київський університет імені Бориса Грінченка Tiutiunnyk, Anastasiia; Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
Subject |
3D printing; 3D model; STEM; STEAM; Wiki-portal; wiki-technology; DesIRE
3D друк; 3D модель; STEM; STEAM; Вікі-портал; wiki-технологія; DesIRE |
|
Description |
Nothing in the world happens without innovations: new ideas, new products, and new solutions of the existing problems. Without science, technologies, engineering and STEM there will be no innovations. Development of STEM education has fundamental importance for development of modern information society. Even today in Ukraine the process of introduction of STEM and STEAM in education gains the increasing value. Training courses dealing with questions of Internet of things, built-in systems and other directions of modern engineering take root in higher education institutions. An example of such training course is training of students of various specialties of 3D printing technology and formation of skills of the use of these technologies for the creation of own innovative projects within their professional competences. Possibilities of the use of 3D printing in educational activity are presented in the article. The analysis of experience of STEM and STEAM education in other countries is carried out. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.t5159
Нічого в світі не відбувається без інновацій: нові ідеї, нові продукти, нові рішення існуючих проблем. Без науки, технологій, інженерії та STEM не буде існувати інновацій. Розвиток STEM освіти має вирішальне значення для розвитку сучасного інформаційного суспільства. Вже сьогодні в Україні процес впровадження STEM та STEAM в освіті набуває все більшого значення. У вищих навчальних закладах впроваджуються навчальні курси, присвячені питанням Інтернет-речей, вбудованим системам та іншим напрямам сучасної інженерії. Прикладом такого навчального курсу є навчання студентів різних спеціальностей технології 3D друку та формування у них навичок використання цих технологій для створення власних інноваційних проектів в рамках своїх професійних компетентностей. У статті представлено можливості використання 3D друку в освітній діяльності. Здійснено аналіз досвіду STEM та STEAM освіти в інших країнах. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.t5159 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-09-06
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/31
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 2 (2016); 51-59
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 2 (2016); 51-59 2414-0325 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/31/69
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|